برنامه های اوقاف 25 آبان تا چهارم آذر ماه به منظور شناساندن مقوله فرهنگی و دینی وقف در مناطق مختلف در قالب اجرای برنامه های خاص و ویژه برگزار می شود و امسال ترویج وقف سلامت مورد تاکید قرار گرفته است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت که امسال با ادارات کل بهزیستی ، کمیته امداد و بیمارستان ولیعصر قائمشهر مذاکره کردیم تا یکی از برنامه های وقف با عنوان وقف سلامت در این بیمارستان برگزار کنیم و هزینه ترخیص بیماران نیازمند در این بیمارستان پرداخت شود .
حجت الاسلام ابراهیم حیدری افزود : چنین طرحی برای نخستین بار در مازندران اجرا می شود و ما به مسئولان این 2 اداره و رئیس بیمارستان ولیعصر پیشنهاد کردیم در کنار برگزاری برنامه های وقف با تخصیص سه میلیارد و 500 میلیون ریال درآمد موقوفه بزرگ علینقی کنی در قائمشهر تمامی هزینه ترخیص تعدادی از بیماران نیازمند در این مرکز درمانی پرداخت شود .
وی با اشاره به استقبال کمیته امداد و بهزیستی به عنوان نهادهای حامی نیازمندان و مسئولان بیمارستان ولیعصر قائمشهر از اجرای این طرح گفت که ناآشنا بودن مردم در خصوص وقف سلامت باعث شده ، مردم شناخت آنچنانی از این نوع وقف نداشته باشند .
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران که تعداد موقوفات سلامت در استان را محدود و انگشت شمار ذکر کرد ، ادامه داد : موقوفات علینقی کنی در قائمشهر ، محمد باقر تاجر ساروی و میرزا مهدی خان اشرفی در بهشهر از جمله موقوفات بزرگ و قابل ذکر سلامت در مازندران به شمار می روند .
مازندران بیش از 14 هزار موقوفه دارد که براساس اعلام اداره کل اوقاف استان تعداد اندکی از این موقوفات با عنوان وقف سلامت هستند که در آمدهای آنها صرف هزینه درمان بیماران و تجهیز مراکز درمانی می شود .
مدیرکل اوقاف مازندران گفت : تجربه ثابت کرده است با معرفی و آگاهی رسانی در خصوص نحوه هزینه کرد درآمدهای موقوفات و همنین معرفی انواع موقوفات بویژه موقوفه سلامت می تواند در استقبال و رغبت بیشتر مردم به این وادی تاثیر بگذارد .
** اختصاص 10 میلیارد ریال درآمد موقوفات برای تجهیز بیمارستان
وی با اشاره به اینکه تعداد موقافات سلامت در استان محدود است ، افزود : در پنج سال اخیر از محل در آمد موقوفه سلامت محمدباقر تاجر ساروی ، 10 میلیارد ریال برای تجهیز بیمارستان امام خمینی (ره) ساری هزینه شد .
وی همچنین از پرداخت هزینه درمان به عنوان بخش دیگری از منابع صرف درآمد موقوفات سلامت استان برای فراهم کردن بستر برای کمک و یاری بیماران نیازمند یاد کرد.
به گفته حجت الاسلام حیدری بیماران نیازمند با معرفی نامه از سوی ادارات کمیته امداد امام خمینی (ره ) و بهزیستی به آنها هزینه درمان موقوفات سلامت تعلق می گیرد .
در استان مازندران ، بیش از یک هزارو 361 امامزاده ، بیش از 120 هزار رقبه و 14 هزار موقوفه وجود دارد .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.