به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی روز شنبه در آستان امامزاده محمد هلال‌ ‎بن‌ علی (ع) آران و بیدگل در جمع خبرنگاران گفت: وقف های انجام شده در زمینه روضه‌ خوانی، تعزیه‌داری، مقتل خوانی، شبیه خوانی و اطعام عزاداران سید الشهدا (ع) است.
وی با اشاره به برگزاری بصیرت عاشورایی در سه هزار و 125 باب امامزاده و بقعه متبرکه بیان کرد: این سوگواره به منظور بصیرت‌ افزایی در زمینه جنبه های گوناگون قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و در راستای اجرای امانتدارانه نیت های واقفان خیراندیش اجرا و سه هزار و 500 نفر مبلغ و روحانی با تخصص‌ های گوناگون از قم به نقاط مختلف کشور اعزام شدند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه بیان کرد: باتوجه به اینکه بخش زیادی از موقوفه ها در مورد تعزیه داری و روضه خوانی می باشد، با طراحی ساختاری ویژه در راستای استفاده از ظرفیت هیئت‌ها، حسینیه ‌ها و مسجدها نیز تفاهمنامه‌ هایی با این مجموعه ها مبادله می شود.
وی اضافه کرد: کار مشارکتی این تفاهمنامه‌ها با مولفه‌های ویژه عزاداری و توجه به رویکرد جدید تقویت جنبه محتوایی در 12 هزار آیین عزاداری در سراسر کشور انجام شد.
6136/8123 / 2093 ** خبرنگار: یوسف صائب** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.