به گزارش ایرنا، یونس عالی پور روز چهارشنبه در همایش روز گردشگری به مناسبت پنجم مهرماه روز جهانی گردشگری در هتل وتوس قم با بیان این که سالانه 23 میلیون زائر وارد استان قم می شوند، اظهار داشت: قم خاستگاه انقلاب اسلامی و حرم کریمه اهل بیت(ع) است که باید در حوزه خدماتی و گردشگری برنامه ریزی کرد.
وی افزود: به علت حضور گردشگران در این استان زمینه ایجاد اشتغال در حوزه خدماتی وجود دارد که باید مسئولان مربوطه با رفع مشکلات بخش خصوصی در این حوزه ورود پیدا کنند.
وی با تاکید بر این که اتاق فکر گردشگری در استان قم تشکیل شود گفت: باید جلسه های هم اندیشی و تخصصی برای شناسایی ظرفیت های گردشگری با متولیان صنعت گردشگری توسط دستگاه های اجرایی برگزار شود.
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم ادامه داد: برای تسهیل در سرمایه گذاری بخش خصوص باید دستگاه های دولتی سیاست های حمایتی و تشویقی ارائه کنند تا سرمایه گذاران برای فعالیت در این حوزه فعال شوند.
وی با اشاره به این که بسیاری از بومی های این استان اماکن گردشگری و تاریخی را نمی شناسند گفت: برخی از اماکن در این استان در سطح کشور شاخص هستند که باید معرفی شوند و زمینه حضور گردشگران در آن فراهم شود.
وی بیان داشت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم در صدد است تا مسیر راه گنبد نمکی قم را برای بازدید علاقه مندان آماده کند تا شاهد معرفی این مکان منحصر به فرد به گردشگران باشیم.
وی به انتقال فرهنگ و ارزش های دینی از قم به سراسر جهان اشاره کرد و گفت: آیین های مختلف عزاداری در قم وجود دارد که باعث شده است گردشگران از کشورهای مختلف جهان در محرم و صفر به این استان سفر کنند.
عالی پور گفت: سال گذشته یک تیم آلمانی برای دیدن مراسم عزاداری و اماکن تاریخی از جمله خانه تاریخی امام راحل وارد قم شده بودند که بخش خصوصی می تواند با شناسایی این فرصت ها، پذیرای گردشگران برای انتقال و ترویج مکتب ناب محمدی(ص) باشد.
خانه تاریخی امام خمینی یادگاری از مبارزات سیاسی و انقلابی امام راحل است، این خانه واقع در خیابان معلم( محله یخچال قاضی) مربوط به دوره معاصر است که در اوایل سال 1375 با شماره 1745 به ثبت میراث ملی رسیده است.
وی بر ارائه خدمات رسانی مطلوب به زائران تاکید کرد و گفت: تمامی تشکل ها و انجمن های هتل داری باید تلاش کنند تا با کیفی سازی خدمات، رضایتمندی زائران را در این استان فراهم کنند.
35 واحد هتل، 27 واحد هتل آپارتمان، 55 واحد مهمانپذیر، 170 خانه مسافر و 97 واحد مجتمع بین راهی و پذیرایی با ظرفیت 10 هزار تخت اقامتی و پذیرایی در قم به مسافران و زائران کریمه اهل بیت (ع) خدمت رسانی می کنند.
در این آیین از مدیران انجمن های هتل داران، مجتمع های بین راهی و پذیرایی، مسافرخانه ها، دفاتر خدماتی و مسافرتی، راهنمایان گردشگری و خبرنگاران برتر حوزه گردشگری تقدیر شد.
8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.