به گزارش ایرنا، عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه در این مراسم با اشاره به اقسام مختلف شجاعت از دیدگاه شهید مطهری، شجاعت های نظامی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی را از جمله آن برشمرد و افزود: شهیدان حماسه بزرگ و تاریخی کربلا بواسطه مردانگی ها و فداکاری هایی که در میدان نبرد با دشمن انجام دادند، مصداق بارز و تمام و کمال شجاعت نظامی محسوب می شوند.
حجت الاسلام ناصر رفیعی با اشاره به ابعاد دیگر شجاعت یعنی اخلاقی و اجتماعی گفت: این نوع شجاعت که در مسائل و جریان های سیاسی نیز زیاد مشاهده می شود، بدان معناست که یک شخص و یا فرد خاص خود را با واقعیت هایی که بر علیه خودش است، تطبیق بدهد.
وی همچنین امام راحل را از جمله نمونه های برجسته شجاعت اخلاقی ذکر کرد و افزود: در قضیه پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل متحد که به خاتمه هشت سال جنگ تحمیلی ایران منجر شد، حضرت امام چون دارای نیت خالص و پاک بودند و می خواستند این موضوع به نفع هر 2 ملت ایران و عراق باشد، با این قطعنامه موافقت فرمودند.
وی افزود: امروز خوشبختانه این هدف مهم و ارزشمند امام تحقق یافته و موج اسلام خواهی و گرایش به ارزش های اسلامی در میان ملت های منطقه بویژه بحرین، یمن و سوریه گسترش روز افزونی پیدا کرده است.
استاد حوزه علمیه قم شجاعت سیاسی را چهارمین نوع شجاعت عنوان کرد و افزود: داشتن مواضع سیاسی شفاف در شرایط گوناگون نشان دهنده برخورداری یک فرد از شجاعت سیاسی است.
قم در تاسوعای سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) یکپارچه در ماتم و عزا است و شیعیان و محبان دلسوخته اهل بیت(ع) از داخل و خارج کشور در مکان های مختلف این شهر مقدس بویژه حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، دفاتر و بیوت مراجع تقلید، حسینیه ها و تکایا به سوگ نشستند.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.