الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** اعلام نامزدی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی برای انتخابات ریاست جمهوری در صدر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان در 24 ساعت گذشته قرار داشت. به گفته دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی، اصولگرایان ابراهیم رییسی را بعنوان نامزد نهایی خود در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری معرفی می کنند. همچنین درخواست استعفای سید ابراهیم رییسی از هیات مرکزی نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و میان دوره مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان، پذیرفته شده است.
*** گزارش نشست خبری احمدی نژاد از دیگر مطالب مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. رییس جمهوری سابق با بیان اینکه از حمید بقایی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری حمایت می کنم، گفت: دلیلی برای رد صلاحیت وی وجود ندارد اما اگر رد صلاحیت شود راهکارهایی برای این موضوع دارم که فعلا آن را بیان نمی کنم.
احمدی نژاد در پاسخ به یک سوال در باره ثبت 12 هزار میلیارد تومان تخلف برای وی در دیوان محاسبات، مردم مجددا اقبالی به او نشان می دهند، گفت: بالاترین تورم در سال 91 بوده است که سه جهش خارج از اراده دولت در قیمت ارز اتفاق افتاد و کمک خارجی ها و داخلی ها در آن مشهود بود.
احمدی نژاد افزود: در آن سال که بیشترین فشارها بود، حتی کسانی که مامور بودند بازار ارز را کنترل کنند، خودشان سکه و دلار می خریدند. برخی نهادها در تهران 500 هزار سکه می خریدند تا بازار ارز را همانطور ملتهب نگه دارند و بعدا به جای اینکه به پیمانکارانشان پول دهند،سکه و ارز می دادند و همه این موضوعات مستند است. وی ادامه داد: تورم در بالاترین نقطه 30.5 درصد بود و تورم ۴۸ درصد درست نیست، ادعاهایی که در مورد دولت قبل مطرح کردند کنتور هم ندارد، ما هم پاسخ ندادیم چون برخورد را قبول نداریم.
خبرنگار خبرگزاری آنا، در بخشی از این نشست خبری از احمدی نژاد انتقاد کرد و گفت: بهترین دوران جوانی ام در دوران ریاست جمهوری شما بود که سیاه شد که احمدی نژاد پاسخ داد: شجاعت شما ستودنی است اما من به یاد ندارم در دوران من، شما مشکلی داشتید، پیامی هم به من ندادید، در حال حاضر اگر مشکلی دارید، با تمام توان حاضرم آن را حل کنم.
*** نامه وزیر راه و شهرسازی به خبرنگاران نیز از دیگر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. عباس آخوندی در این نامه گفته است: همواره وظیفه خود دانسته‌ام که حاضر و پاسخگوی پرسش‌های شما باشم و از شنیدن انتقادها و کاستی‌ها استقبال کنم و صد البته جز راست نگویم، اما آنچه سینه من را تنگ می‌کند و گاهی فریاد مرا به آسمان می‌برد، رویارویی با جریانی است که در برابر ملت ایستاده است، جریانی که تخم ناامیدی می‌افشاند و در عین حالی که خود سهم اصلی را در ایجاد وضع نابسامان کنونی کشور دارد، در لباس یک مدعی تمام عیار ظاهر می‌شود. آخوندی افزود: باور کنید که من بسیار صبورم، لیکن با جریانی مواجهیم که جز لجاجت و عناد هیچ چیز ندارد، البته می‌پذیرم که باز باید صبورتر بود.
*** تاکید انصاری براینکه از کابینه دولت فقط روحانی نامزد انتخابات می شود نیز دیگر خبر مورد توجه بود. معاون حقوقی رئیس جمهور در باره اینکه چه کسانی از اعضای دولت در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کنند، گفته است: از اعضای دولت، آقای روحانی.
انصاری افزود: مجمع روحانیون مبارز هماهنگ با شورای مشورتی اصلاح طلبان است، نظر ما هم نظر آن مجموعه است که قبلا نظرشان اعلام کردند و آن هم حمایت قاطع از آقای روحانی است.
*** پس لرزه های زمین لرزه در مشهد و افزایش 15 درصدی درآمدهای غیر نفتی در دولت روحانی نیز از دیگر اخبار سراسری مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان بود.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی اصفهان:
***خودداری استاندار اصفهان از دیدار با سفیر انگلیس، مهمترین خبر محلی مورد توجه فضای مجازی اصفهان بود. به گزارش ایرنا، استاندار اصفهان از دیدار با سفیر انگلیس در تهران خودداری و درخواست سفارت انگلستان در این خصوص را رد کرد. سفارت انگلیس در تهران برای دیدار 'نیکلاس هاپتون' با رسول زرگرپور استاندار اصفهان درخواست داده بود اما استاندار اصفهان بدلیل موضع گیری ها و اظهارات غیر اصولی و کینه توزانه مقامات انگلیس علیه جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس درخواست این سفارتخانه را رد کرد.
*** تساوی یک بر یک تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در دیدار مقابل ذوب آهن اصفهان نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. دیدار این دو تیم، پنجشنبه در چارچوب هفته 26 لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد. تیم ذوب آهن اصفهان با 36 امتیاز در جایگاه چهارم جدول لیگ برتر قرار دارد.
***کاهش قیمت مرغ و تخم مرغ در اصفهان به نقل از معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان، انتخاب سجاد استکی، لژیونر اصفهانی در رومانی بعنوان بهترین بازیکن هندبال این کشور و تعیین هزینه برای پارکینگ مجموعه سیتی سنتر اصفهان برای پارک بیش از 2 ساعت خودرو نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود.
گ/301/ 6027
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.