الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** وقوع زلزله 6 ریشتری در مشهد و دیگر نقاط استان خراسان رضوی در صدر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان در 24 ساعت گذشته قرار داشت. زلزله ای محسوس ساعت 10 و 40 دقیقه پیش از ظهر چهارشنبه مشهد را لرزاند که مرکز لرزه نگاری، مرکز این زمین لرزه را سفید سنگ خراسان رضوی باشدت 6 ریشتر اعلام کرد. این زلزله، شهروندان مشهدی و برخی مناطق دیگر استان خراسان رضوی را ناگزیر به ترک ساختمان ها کرد.بر اساس آخرین گزارش ها، وقوع زلزله باعث تخریب برخی منازل روستایی بین 20 تا 60 درصد، کشته شدن یک نفر و مصدومیت بیش از 30 نفر شده است.
*** اعلام عدم نامزدی قالیباف برای انتخابات ریاست جمهوری نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. محمدباقر قالیباف که بعنوان یکی از گزینه های احتمالی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری مطرح بود با صدور اطلاعیه اعلام کرد که هیچ درخواستی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری نداشته و ندارم ولی تمام تلاشم را برای کمک به پیروزی گزینه مطلوب در انتخابات ریاست جمهوری بکار خواهم گرفت.
*** نشست خبری احمدی نژاد و اعلام عدم نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری از دیگر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی در اصفهان بود. محمود احمدی‌نژاد به همراه بقایی، مشایی، شیخ الاسلام، شریف و جوانفکر بعداز ظهر چهارشنبه در یک نشست خبری حضور یافت و اعلام کرد که برنامه ای برای ریاست جمهوری ندارم و از بقایی به عنوان نامزد اصلح حمایت می کنم.
*** شناسایی و دستگیر شدن 2 جوانی که اقدام به آتش زدن درخت کرده بودند از دیگر اخبار مورد توجه بود.روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد: 2 جوانی که در حین آتش زدن درخت بزرگ از خودشان عکس گرفتند، شناسایی و دستگیر شدند و جریمه سنگینی برای این دو جوان در نظر گرفته شد.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی اصفهان:
*** مصدوم شدن 2 مامور اورژانس اصفهان بر اثر سانحه تصادف رانندگی نیز از جمله اخبار محلی مورد توجه شبکه های اجتماعی استان بود. 2 مامور یک دستگاه آمبولانس فوریت‌های پزشکی اصفهان، بامداد سه شنبه در حال انجام ماموریت بر اثر برخورد با یک دستگاه پژو 206 مصدوم شدند. بر اثر این حادثه، همراه بیمار و تکنسین اورژانس که هر دو در کابین عقب آمبولانس بودند، به ترتیب دچار شکستگی دنده ها و ضربه به کمر و گردن شدند؛ خود بیمار هم که به اطراف کابین پرت شده بود با وجود کمک تکنسین برای ثابت نگه داشتن او، از ناحیه اندام‌ های مختلف دچار ضربه و آسیب شد.
*** کشته شدن 2 راکب موتورسیکلت در خمینی شهر نیز از دیگر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی در اصفهان بود. برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با تریلی روز چهارشنبه در خمینی شهر سبب کشته شدن 2 عضو یک خانواده و مصدوم شدن یک تن دیگر شد. در این سانحه یک زن 35ساله و پسر 13 ساله اش کشته و مرد 45 ساله ای نیز بشدت زخمی شد.
***وزش باد شدید در اصفهان و شکستن و سقوط درختان بر روی خودروهای پارک شده نیز از دیگر اخبار محلی مورد توجه بود. وزش باد شدید، عصر سه شنبه باعث شکسته شدن تعدادی از درختان و سقوط آنها بر روی خودروهای پارک شده مقابل بیمارستان سیدالشهدا(ع) اصفهان شد.
گ/301/ 6027
انتشار: شکراللهی
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.