الف: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** نجات معجزه آسای دختر چهار ساله در حادثه سقوط پراید به دره گردنه پشته در جاده سمیرم به یاسوج از اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان بود.
سقوط یک دستگاه خودروی سواری پراید به دره گردنه پشته در جاده سمیرم به یاسوج روز سه شنبه 2 کشته بر جای گذاشت. در این حادثه، راننده خودرو به همراه همسر باردارش جان خود را از دست داد و فرزند چهار ساله آنها برای مداوا به بیمارستان سمیرم منتقل شد.
*** مسدود شدن چهارباغ بالای اصفهان به دلیل ایجاد مشکل فنی برای یک جرثقیل 160 تنی نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان، ایجاد مشکل فنی برای جرثقیل ۱۶۰ تنی در خیابان چهارباغ بالا در میانه راه، سبب شد تا این خیابان برای تامین ایمنی تا نیمه شب دوشنبه مسدود باشد.
*** اظهارات عابدی، نماینده اصفهان درباره اجرای طرح های آبی در بالادست رودخانه زاینده رود نیز از دیگر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. حیدر علی عابدی به ایسنا گفته که بر اساس مصوبه شورای عالی آب در سال 93 هیچ بارگذاری جدیدی در زاینده‌رود نباید اتفاق بیفتد اما حدود 30 طرح آبی در بالادست این رودخانه پس از این مصوبه اجرا شده است.

ب: اخبار ملی در فضای مجازی اصفهان:
*** بررسی راه اندازی تماس صوتی تلگرام در کشور نیز از مهمترین اخبار سراسری مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان بود. واعظی، وزیر ارتباطات گفته است که مسئولان تلگرام چندی پیش موضوع راه اندازی تماس صوتی رایگان را برای کاربران ایرانی با ما در میان گذاشتند و ما این امر را منوط به بررسی اثرات آن روی فعالیت اپراتورهای داخلی کردیم.
*** 27 میلیون کاربر اینترنت تلفن همراه نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. آمارهای رسمی گویای آن است که بخش قابل توجهی از ایرانیان برای دسترسی به اینترنت از تلفن همراه بهره می‌گیرند و بدین ترتیب بیش از ۲۷ میلیون کاربر اینترنت موبایل در ایران وجود دارد. تعداد مشترکان پهن بند ثابت به بیش از ۹ میلیون و ۳۱۸ هزار و ۹۴۳ کاربر رسیده است.
*** اظهارات آیت الله جنتی در دیدار نوروزی با کارکنان شورای نگهبان نیز از دیگر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. رئیس مجلس خبرگان رهبری در این دیدار با اشاره به مقوله انتخابات، گفته است: آن چیزی که ما به عنوان شورای نگهبان باید به دنبال آن باشیم حاکمیت قانون است. دولت و مجموعه حاکمیت، همینطور مردم و نامزدها همه باید تابع قانون باشند. جنتی افزود: توصیه من به مردم هم این است که به دنبال نامزد اصلح باشند. نامزدی که امانتدار است، صداقت دارد، در سابقه او حیف و میل بیت‌المال موجود نیست. به فکر محرومین و مستضعفین است. لازمه این انتخاب هم بیداری مردم است.
همچنین رئیس مجلس خبرگان رهبری در این دیدار گفته است: چرا تصور می‌کنند که آب و نان ما هم از سوی آمریکا تأمین می‌شود؟! این چه بی‌عقیدگی به اسلام، قرآن و جهاد فی‌سبیل‌الله است که در بین بعضی مسئولین پیدا شده است؟ آیا جوان‌های ما به شهادت رسیدند که با آمریکا بر سر یک میز بنشینیم و مصالحه کنیم؟
*** احتمال اعلام نامزدی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و مصطفی کواکبیان برای انتخابات ریاست جمهوری در روزهای آینده نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود.
3011/ 6022
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.