الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** نامه معاون اول رئیس جمهوری به رئیس مجلس خبرگان رهبری از مهمترین اخبار سراسری مورد توجه در فضای مجازی اصفهان در 24 ساعت گذشته بود. معاون اول رییس جمهوری در نامه ای خطاب به رییس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: بر اساس شواهد، حقایق و آمارهای رسمی و گزارش های مدیران، اقتصاد ایران در پایان سال 1395 در مقایسه با آغاز سال و سال های قبل مقاومتی تر شده است.
اسحاق جهانگیری در نامه خود به آیت الله احمد جنتی، تصریح کرده است: مخاطب سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی همه ارکان نظام بودند و در این میان دولت به رغم سازماندهی ویژه و اهتمام گسترده به موضوع، همواره مورد استیضاح کسانی قرار می گیرد که خود نیز بایستی پاسخگوی اقدامات خود باشند و به رهبری بزرگوار و ملت شریف توضیح دهند که در تحقق این سیاست ها چه اقداماتی انجام داده اند.
چند روز گذشته آیت‌الله جنتی از رئیس‌جمهوری خواسته بود تا گزارشی از عملکرد اقتصاد مقاومتی به مردم بدهد و اگر به اقتصاد مقاومتی آنگونه که باید و شاید عمل نشده است دلیل آن اعلام شود.
*** ورود دومین هواپیمای ایرباس خریداری شده به ایران نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. این هواپیما که از مدل 330 سری 200 است با شماره پرواز همای 700 ساعت8 و 57 دقیقه صبح شنبه در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست. این هواپیما دارای 238 صندلی شامل 32 صندلی بیزینس کلاس و 206 صندلی اکونومی کلاس است و برای مسافت های دور کاربرد دارد.
*** انفجار ترقه در اردبیل با هفت کشته نیز از دیگر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت که در یک ساختمان مسکونی واقع در آرازعلی (محله) شهریار اردبیل مقداری مواد محترقه جاسازی شده بود که در اثر انفجار این مواد محترقه هفت نفر کشته و سه نفر مجروح شدند.
*** تمجید صندوق بین المللی پول از ثبات اقتصادی ایران نیز از دیگر اخبار مهم و مورد توجه در فضای مجازی بود. صندوق بین المللی پول در گزارشی از اقدام های مسئولان ایرانی برای بهبود موثر وضعیت اقتصادی قدردانی و رشد تولید ناخالص داخلی حقیقی 6.6 درصدی را برای ایران در سال 95 پیش بینی کرد.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** مهار نشدن کامل آنفلوآنزای حاد پرندگان در استان اصفهان از مهمترین اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان در 24 ساعت گذشته بود. در این شبکه به نقل از مهدی خلج، رئیس سازمان دامپزشکی کشور آمده است: ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور در بیشتر استان ها روند کنترل شده دارد اما هنوز در استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری ن مشاهده شده است.
ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از آبان ماه امسال 22 استان کشور را درگیر خود کرده است.
*** وقوع 2 حادثه تصادف خودرو در بزرگراه شهید کشوری کلانشهر اصفهان با 2 کشته و چهار مصدوم نیز از اخبار مورد توجه بود. در حادثه نخست که ظهر جمعه رخ داد بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو پژو 206 با تیر برق یک مادر جوان کشته و 2 فرزند وی، مصدوم شدند. در حادثه دوم نیز بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی لکسوس با پژو 206 در مقابل شهرک شهید کشوری، یک نفر کشته و 2 نفر مصدوم شدند.
*** تساوی زردپوشان سپاهان اصفهان مقابل تیم سیاه جامگاه مشهد و متوقف شدن محدودیت تردد زوج و فرد در کلانشهر اصفهان از 25 اسفند سالجاری تا 15 فروردین سال آینده نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود.
گ/301 / 1339
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.