در این مطلب می خوانیم: ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که آبان سال جاری، 22 استان کشور را درگیر کرده بود، حالا مثل اینکه قرار نیست به این راحتی دست از سر دو استان اصفهان و چهارمحال بردارد. آنطور که رییس دامپزشکی کشور اعلام کرده این آنفلوآنزا در این دو استان جا خوش کرده و مهار نشده و شهرام موحدی مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان به اعتبار دو میلیارد و 100 میلیون تومان برای پرداخت غرامت اشاره و عنوان می  کند: برای کنترل این ویروس، سه میلیون قطعه انواع طیور در استان معدوم شده است.
در ادامه این مطلب آمده است: معدوم سازی یک میلیون و 300 هزار مرغ تخمگذار در بزرگ ترین مجتمع مرغداری استان و بیکاری کوتاه مدت 200 کارگر در این مجتمع موضوعی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن عبور کرد؛ این بخشی از خسارت این ویروس دردسرساز در اصفهان است، اصفهان بیشترین تعداد مرغداری را در خود جای داده است و از حیث پرورش مرغ تخم گذار جز متراکم ترین استان ها به شمار می آید که این کنترل بیماری را در استان مشکل می کند.
ادامه این گزارش حاکیست: در کل استان حدود 25 میلیون قطعه انواع طیور وجود دارد، 2.5 میلیون قطعه طیور بومی در روستاهای استان داریم که 20 هزار قطعه از آنها معادل کمتر از یک درصد درگیر بیماری شده اند و این ویروس تنها در 2.5 درصد واحدهای پرورش طیور صنعتی اصفهان شیوع داشته است. از دو هزار و 700 واحد صنعتی، تنها 65 واحد درگیر شده و با پیگیری های شبانه روزی دامپزشکی استان، 97 درصد این واحدها از ابتلا در امان مانده اند.
این روزنامه در ادامه نوشت: شیوع این بیماری چندی پیش پای رییس دامپزشکی و جمعی از مدیران کشوری را به جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در اصفهان باز کرد و رسول زرگرپور استاندار اصفهان نیز گفت: در صورتی که با جدیت با این موضوع برخورد نشود با توجه به سرعت انتشار آن، کنترل سخت تر خواهد بود و در این رابطه باید تمام احتمالات با جدیت در نظر گرفته شود.
در این مطلب افزوده شده است: در حال حاضر بیشترین درگیری در شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون وجود دارد و خمینی شهر و فلاورجان نیز از این دو شهرستان کمتر درگیر هستند و آخرین گزارش، مربوط به چند روز پیش خور و بیابانک بوده، ولی در 18 شهرستان دیگر ویروس کنترل شده است.
گ / 6020 /6027 خبرنگار: علیرضا حکیمیان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.