به گزارش ایرنا، رسول زرگرپور شامگاه دوشنبه در ' گردهمایی سالانه اعضای اتاق بازرگانی اصفهان' افزود: یکهزار و 20 واحد بحران‌زده در سطح استان شناسایی و هشت هزار میلیارد ریال تسهیلات به آن‌ها پرداخت شد.
وی اضافه کرد: 45 هزار فرصت شغلی در استان در حال از میان رفتن بود که به واسطه اجرای بسته‌های حمایتی اقتصاد مقاومتی حفظ شد.
زرگرپورتاکید کرد : طرح جدید ستاد اقتصاد مقاومتی استان، تدوین بسته حمایتی توسعه اشتغال بود که اعتبار 1.5 میلیارد دلاری برای آن در نظر گرفته شده و در سال جدید اجرایی می‌شود.
وی افزود: اقتصاد مقاومتی سه محور اصلی شامل طرح‌های عمرانی- سرمایه‌ گذاری، طرح‌هایی با اهداف اقتصاد مقاومتی و واگذاری طرح‌های نیمه‌ تمام به بخش خصوصی دارد.
زرگرپور ادامه داد: از میان 109 طرح آماده واگذاری، 30 طرح واگذارشده، هدف دولت هم از واگذاری این طرح‌ها، اتمام طرح بود که حتی برخی طرح‌ها با قیمت پایینی آماده واگذاری شد.
استاندار اصفهان اظهار کرد: با توجه به ویژگی‌های اقتصادی استان اصفهان، از معاون اول رئیس‌ جمهوری درخواست کردیم که وزیر اقتصاد، وزیر معین ستاد اقتصاد مقاومتی استان اصفهان باشد.
زرگرپوربا اشاره به بالاتر بودن نرخ بیکاری استان اصفهان نسبت به کشور، یادآوری کرد: حداکثر تلاش در استان برای جلوگیری از بروز بحران اقتصادی صورت گرفته است.
استاندار اصفهان گفت : بودجه دولتی سال 96 استان اصفهان ، دو برابر عدد سال جاری است.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه این مراسم گفت: مالیات استان اصفهان در سال آتی کمترین رشد را خواهد داشت.
سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و موافقت مدیر کل دارایی استان اصفهان، 100 درصد جرایم مراجعه‌کنندگان مالیاتی با پرداخت بدهی نقدی، بخشیده شد.
وی اضافه کرد: بر اساس مذاکرات با دادگستری، مجمع قضایی فعالان اقتصادی به‌ صورت مجزا راه‌اندازی شد تا هیچ فعال اقتصادی، مجبور به‌ صرف وقت زیاد در روند اجرایی احکام قضایی نشود.
سهل آبادی گفت: هم اینک 11 کمیسیون فعال در اتاق بازرگانی انجام وظیفه می‌کند که 62 کمیته دارد و بیش از 800 نفر این کمیته‌ها را پوشش می‌دهند.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان از برگزاری 240 همایش در سال 95 خبر داد و افزود: در همین سال دو کمیته جوانان و بانوان در اتاق ایجاد شد که این دو کمیته برای اولین بار در کشور در اتاق اصفهان شروع به کار کرد.
گردهمایی سالانه اعضای اتاق بازرگانی اصفهان با حضور مشاور اقتصادی رئیس جمهوری، استاندار اصفهان، شهردار و هیات نمایندگان اتاق و فعالان اقتصادی در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
ت/7153 / 6022 خبرنگار: هُدا استکی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.