به گزارش ایرنا، فضل الله کفیل روز یکشنبه در پنجمین جلسه شورای اقامه نماز شهرستان اصفهان در سال 95، افزود: اقامه نماز در این روستاها دستاورد بزرگی است که باید حفظ شود.
وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در رابطه با روستاهای اصفهان انجام شده است، گفت: در سال های گذشته روستاهای زیادی از نعمت برگزاری نماز جماعت برخوردار نبودند وهدف گذاری بعدی ستاد اقامه نماز شهرستان برای پیگیری اقامه نماز در روستاهای بالای 300 نفر خواهد بود.
وی با بیان اینکه باید وضعیت این روستاها هم در کمیته های بخش های شهرستان احصاء و بررسی شود، گفت: باید در این زمینه از همه ظرفیت های موجود در بخشداری ها و دهیاری های شهرستان اصفهان استفاده کنیم تا در روستاهای بالای 300 نفر شهرستان هم حداقل هر هفته یک نوبت نماز جماعت برگزار شود.
وی با اشاره به تشکیل مجمع خادمان نماز در استان اصفهان، افزود: این طرح ابتکار و نوآوری خوبی است که بصورت پایلوت توسط استان اصفهان راه اندازی شده است.
کفیل با بیان اینکه نهادهای غیر دولتی مختلفی در همه حوزه ها در استان اصفهان فعالیت می کنند، گفت: در این زمینه هم باید سازمان های مردم نهاد فعالیت کنند.
کفیل با بیان اینکه برگزاری نماز بصورت دستوری امکان پذیر نیست، گفت: اقامه نماز جماعت به کار فرهنگی دقیق و اقناع سازی کامل نیاز دارد.
فرماندار اصفهان همچنین با اشاره به اینکه حدود 120 آموزشگاه در نواحی 11گانه شهرستان اصفهان با کمبود روحانی مواجهند، گفت: ناحیه سه و پنج اصفهان هم در این زمینه نیاز و کمبودهای خود را ارائه نکردند.
وی با بیان اینکه باید بررسی و اقدام های لازم در این زمینه انجام شود، گفت: برگزاری نماز جماعت در مدارس و آموزشگاهها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان هم در این جلسه از کسب مقام اول اصفهان در بین 31 استان کشور خبر داد و گفت: استان اصفهان همانند سایر عرصه ها در امر اقامه نماز هم خیلی خوب درخشید.
رضا جدیدی گفت: استان اصفهان سال گذشته در زمینه توجه به اقامه نماز در بین 31 استان کشور مقام اول را کسب کرد و در سال جاری هم شهرداری اصفهان در بین همه شهرداری های کشور مقام اول را به دست آورد.
وی افزود: هیات امنای این مجمع از 25 تشکیل شده و هشت نفر هم به عنوان هیات مدیره آن انتخاب شدند.
شهرستان اصفهان با دو میلیون و 176 هزار نفر جمعیت دارای 278 روستاست.
جمعیت روستایی این شهرستان حدود 200 هزار نفر است.
ت 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار : عمادی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.