به گزارش ایرنا، کلیه خدمات این بیمارستان به صورت رایگان و تا روز جمعه، بیستم اسفند سالجاری به مردم ارائه می شود.
این بیمارستان دارای درمانگاه عمومی و دندانپزشکی، درمانگاه های تخصصی طب سنتی، ارتوپدی، اطفال، عفونی، داخلی، طب اورژانس، پوست و مو، اورولوژی، زنان و زایمان و درمانگاه های فوق تخصصی چشم، مغز و اعصاب به همراه آزمایشگاه، اورژانس خواهران و برادران، آزمایشگاه و مجهز به دو دستگاه آمبولانس آماده به کار است.
بیمارستان صحرایی دکتر بهرام شکری توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی اصفهان و با همکاری سپاه صاحب الزمان(عج)، بیمارستان شهید صدوقی و دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان راه اندازی شده است.
شهید دندانپزشک دکتر بهرام شکری، به عنوان شهید شاخص بسیج جامعه پزشکی در سال ۹۵ معرفی شده است. این دندانپزشک در سال 1360 در تهران توسط منافقان به شهادت رسید.
فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) در مراسم افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شهید بهرام شکری گفت: استفاده از نیروهای مردمی باعث می شود تا سرعت محرومیت زدایی کمتر از گسترش محرومیت نشود.
سردار سرتیپ دوم پاسدار غلامرضا سلیمانی افزود: برپایی بیمارستان های صحرایی نمونه ای از هزاران کاری است که باید در زمینه های تخصصی، عمومی و زیرساختی انجام شود.
وی اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرارگاه محرومیت زدایی تأسیس کرده که از ابتدای سال آینده کار خود را در محورهای بهداشت و درمان، اشتغال، زیرساخت و فرهنگی در مناطق محروم استان آغاز خواهد کرد.
وی همچنین، انقلاب اسلامی را منشاء تحول های بزرگی در کشور دانست و تصریح کرد: با این وجود در بخشی از مناطق شهری، روستایی و عشایری شاهد محرومیت هایی هستیم که باید برای از بین بردن آنها تلاش بیشتری بود.
سلیمانی با بیان اینکه در دولت های متعدد تلاش های زیادی برای محرومیت زدایی انجام شده است، گفت: باید این مساله از جمله محرومیت های جدی در مناطقی مانند حصه اصفهان، ریشه یابی شود.
وی با اشاره به اینکه 2 راهکار برای رفع این محرومیت ها وجود دارد، افزود: یا باید منتظر دستگاه های دولتی برای رفع این محرومیت ها بود و یا از توان و ظرفیت مردمی استفاده کرد که راهکار دوم، راهی میانبُر در کنار برنامه های دستگاه های مسئول است.
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان نیز در آئین افتتاح این بیمارستان گفت: مدیریت بحران یکی از اهداف و وظایف بسیج جامعه پزشکی در مانورهای امداد و درمان و در مواقع بحران است و برپایی این بیمارستان علاوه بر محرومیت زدایی، ما را به این هدف نزدیک می کند.
محسن حجتی افزود: با در اختیار داشتن توان تخصصی و فنی بالای بسیج جامعه پزشکی استان، توانستیم تحولی جدید بوجود آوریم و از ابتدایی ترین اقدام های بیمارستان مانند شناسائی محل احداث تا آخرین مراحل کار را در 24 ساعت به پایان برسانیم.
در این مراسم از دکتر میر علی محمد سبزقبایی از اعضای فعال شورای مزکزی بسیج جامعه پزشکی اصفهان نیز تقدیر به عمل آمد.
سازمان بسیج جامعه پزشکی از سال 1374 با هدف گسترش و اشاعه تفکر دینی، ایثار، شهادت و فرهنگ مقدس و معنوی بسیج در جامعه پزشکی، مشارکت فعال در اقدامات عام المنفعه و بحران ها و کمک به تحقق استقلال علمی و تقویت پژوهش تشکیل شده است.
ت/3011 / 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.