به گزارش ایرنا، مرتضی طاهریان یکشنبه شب در آیین تجلیل از کانون های فرهنگی هنری فعال و نمونه استان اصفهان در عرصه اوقات فراغت در مجتمع فرهنگی صائب افزود: کانون های روستایی فعال علاوه بر ارائه خدمات فرهنگی به روستاییان میزبان جشنواره های فرهنگی و هنری نیز هستند .
وی گفت: چهارمین جشنواره سرود کانون های روستایی امسال برگزار می شود که تمامی مدیریت این جشنواره بر عهده کانون روستایی در استان فارس است.
وی بیان کرد: کانون های روستایی ظرفیت های خوب فرهنگی و هنری هستند که خدمات فرهنگی از جمله کتاب و کتابخوانی، سرود و تئاتر، قرآن و معارف اسلامی، ارائه مفاهیم آموزشی، مسابقه و فعالیت های ورزشی را انجام می دهند.
معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور با اشاره به دستاوردهای کانون های فرهنگی هنری مساجد، تصریح کرد: بیش از 20 هزار کانون فرهنگی هنری و 12 هزار کتابخانه در مساجد کشور به همت ستاد عالی کانون های مساجد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد شده که فعالیت های خوبی در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن انجام می دهند.
وی با اشاره به افزایش تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشورگفت: افزایش تعداد کانون های فرهنگی هنری بر اساس تکلیف برنامه توسعه کشور در حال انجام است اما محدودیت اعتبارات با وجود گسترش تعداد کمی کانون ها مانع از حمایت های زیادی مالی از این مراکز شده است.
طاهریان با اشاره به ظرفیت مساجد در هر محله خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت ها استفاده کرد که مراکز فرهنگی مساجد با پیشتیبانی دستگاه های فرهنگی و حمایت خیران برنامه های متنوعی را برگزار می کنند که انسجام و هماهنگی بین دستگاه های فرهنگی حوزه مسجد در استان اصفهان مدلی منحصر به فرد در کشور است.
وی ادامه داد: اتحاد و انسجام خوبی در بین دستگاه های فرهنگی حوزه مسجد در استان اصفهان به همت مسئولان ادارات و نهادهای استان اصفهان از جمله استانداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ایجاد شده که این اتحاد و انسجام در فعالیت های طرح اوقات فراغت مشاهده می شود.
وی اضافه کرد: لازم است این اتحاد و هماهنگی برای سایر برنامه ها و مناسبت ها نیز ادامه یابد که منجر به رشد و پیشرفت فعالیت های فرهنگی مساجد می شود.
در این آیین از فعالیت بیش از 30 کانون فرهنگی هنری فعال و نمونه اوقات فراغت استان اصفهان تجلیل شد.
بیش از 20 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور فعالیت می کنند که بیش از 12 هزار باب آن ها در روستاها هستند.
استان اصفهان دارای بیش از هزار و 700 کانون فرهنگی هنری در مساجد این استان است.
مهد/ 7153/ 6022 دریافت کننده: اصغر دواتگر - انتشار دهنده : عمادی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.