به گزارش دریافتی دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، مهدی رنجبر بیان داشت: شیراز امسال به مدت 10 روز میزبان ٢٢ فیلم جشنواره بین المللی فیلم فجر خواهد بود که این جشنواره از 16 تا 26 بهمن ماه با چهار اکران روزانه در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس پذیرای علاقه‌مندان به فیلم و سینما است.
وی با اشاره به زمان اکران فیلم ها افزود: زمان بندی اکران فیلم‌ها هنوز مشخص نیست اما برای جلوگیری از فشردگی اکران‌ها در تلاش هستیم تا با رایزنی با وزارتخانه و همچنین سازمان امور سینمایی، فیلم‌ها را به صورت همزمان در ٢ سالن نمایش دهیم.
رنجبر اظهارکرد: بر اساس تمهیدات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان امور سینمایی، اکران فیلم صرفاً در سالن‌هایی با ظرفیت بیش از 500 نفر امکان‌پذیر است و هر استان تنها می‌تواند در یک سالن اکران داشته باشد، اما با توجه به کثرت علاقه‌مندان به سینما در استان فارس، رایزنی‌هایی را با وزارتخانه و سازمان امور سینمایی انجام می‌دهیم که در صورت امکان، سالن دومی را به استان فارس اختصاص دهند که اگر موافقتشود به احتمال قوی سینما سعدی شیراز به عنوان سالن اکران فیلم‌های فجر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به ارتباط به تلاش شهرهای مشهد، اصفهان و تهران برای در اختیار گرفتن سالن دوم ادامه داد: این قول را به مردم می‌دهیم که پس از تهران، اولین استانی باشیم که علاوه بر امکان اکران در ٢ سالن، برای نخستین بار جشنواره فیلم فجر را در یکی از شهرستان‌ها نیز برگزار کنیم.
او اضافه کرد: نبود ظرفیت کافی به لحاظ استانداردهای وزارتخانه و سازمان سینمایی باعث شده تا حضور سینماهای خصوصی در جشنواره امکان پذیر نباشد.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس عنوان داشت: بیش از 80 درصد فیلم‌های جشنواره فجر امسال در شیراز نمایش داده می شود که تهیه بلیت برای این جشنواره از طریق سایت سینماتیکت امکان پذیر است.
رنجبر افزود: فیلم‌های جشنواره شیراز نیز به صورت همزمان با تهران در شیراز اکران می شود و هیچ اکرانی را زودتر و یا دیرتر از تهران نخواهیم داشت و این درحالی است که در عین حال رایزنی‌های لازم برای حضور عوامل تولید فیلم همزمان با اکران در شیراز انجام می شود که امیدواریم توأم با برگزاری کارگاه ها و ورک شاپ های آموزشی باشد.
وی گفت: امسال شاهد برگزاری جشنواره به مراتب پربارتر از سال‌های قبل خواهیم بود چرا که فیلم‌های ارائه شده به جشنواره به لحاظ کیفی و کمی در سطح بالایی قرار دارند.
دریافت خبر: فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده: غلامرضامالک زاده
3002 / 1876

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.