به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در آئین افتتاح این طرح بهداشتی گفت: بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی با زیربنای 11 هزار و 333 مترمربع در زمینی به وسعت 13 هزار و 333 مترمربع در اراضی دانشگاه علوم پزشکی کاشان توسط موسسه عمران کاشان با اعتباری افزون بر 130 میلیارد ریال احداث شده و توسط موسسه محب سلامت با اعتبار 150 میلیارد ریال در حال تجهیز است.
محمد حسین اعرابی افزود: موسسه محب سلامت از موسسه های وابسته به هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
وی یادآور شد: این بیمارستان دارای بخش های درمانی، پاراکلینیکی و درمانگاه تخصصی و فوق و همچنین بخش های درمانی شامل آنکولوژی (رادیوتراپی، براکی تراپی و شیمی درمانی)، همودیالیز، اورژانس، مراقبت های ویژه، بستری مردان و زنان و اتاق عمل است.
وی گفت: بخش های پاراکلینیکی بیمارستان آیت الله یثربی نیز شامل آزمایشگاه، سنگ شکن، تصویر برداری و داروخانه و سایر بخش های جانبی است.
اعرابی افزود: این بیمارستان دارای 11 درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی شامل داخلی، ریه، قلب، جراحی های عمومی، ترمیمی، چشم، زنان، کلیه، گوش و حلق و بینی، مغز و اعصاب، ارتوپدی و ارولوژی است.
آیت الله سید مهدی یثربی امام جمعه فقید کاشان بود که در سال 1385 دارفانی را وداع گفت.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز به منظور افتتاح بیمارستان آیت الله یثربی وارد کاشان شد و سپس کاشان را به مقصد شهرستان اردستان ترک خواهد کرد تا از طرح های بهداشتی آن شهرستان سرکشی به عمل آورد.
شش بیمارستان دولتی با یک هزار و 43 تخت فعال و سه مرکز فوریت های پزشکی (اورژانس) دولتی در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل زیر نظارت دانشگاه علوم پزشکی کاشان به مردم این منطقه خدمات بهداشتی درمانی ارائه می دهند.
همچنین یک بیمارستان خصوصی و یک بیمارستان زیر پوشش تامین اجتماعی در منطقه کاشان فعالیت می کنند.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* لینک جستجو کانال ایرنا کاشان در تلگرام: irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.