دکتر شهریار فرداد روزچهارشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: در اجرای این مصوبه هم اکنون شمار تخت های این بیمارستان به 161 تخت افزایش یافته که تا یک ماه آینده 25 تخت جدید دیگر نیز به این شمار افزوده می شود و تا پایان سال به 200 تخت می رسد.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر با تامین زیرساخت های لازم بخش زیادی ازاین مصوبه اجرا و تلاش می شود در کمترین زمان ممکن و با تکمیل زیرساخت های مورد نیاز باقیمانده این مصوبه ها نیز اجرایی شود.
وی اظهارکرد: بیمارستان سلمان فارسی در مقابل فشار تقاضا برای دریافت خدمات درمانی و تشخیص، از منابع انسانی و زیرساخت های کافی برخوردار نیست و این امر باعث دشواری ارائه خدمت به مردم می شود که با توجه ویژه مسئولان در سطح استان و تصویب مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در زمان حاضر این مرکز در مسیر پیشرفت قرار دارد.
فرداد اظهار کرد: در این ارتباط با بازنگری تشکیلات بیمارستانی تعداد ردیف های شغلی از500 به 700 ردیف ارتقا و از همین محل در سال 94 و95 نزدیک به 75 نفر در رشته های پرستاری، علوم آزمایشگاهی، تصویربرداری پزشکی، هوش بری و اتاق عمل جذب شده است.
رئیس بیمارستان سلمان فارس بوشهر گفت: با تخصیص 30 میلیارد ریال اعتبار فرصت مناسبی برای جایگزینی تجهیزات فرسوده بیمارستان فراهم شد که از همین محل تکنولوژی مورد استفاده در اتاق عمل در زمینه تصویربرداری هنگام عمل، ماشین های بیهوشی، سیستم تامین نور، مانیتورینگ بیمار، تختهای عمل، سیستم اندویژن ارولوژی و پی سی ان ال، جراحی لاپاراسکوپیک، تصویربرداری عروق مغز، لیزر درمانی شبکیه، ماموگرافی دیجیتال ارتقا و یا برای نخستین بار مورد استفاده قرار گرفت.
وی اضافه کرد: با تحول اساسی درتکنولوژی تصویربرداری در این بیمارستان علاوه بر تبدیل تکنولوژی آنالوگ به دیجیتال، بیمارستان موفق به نصب دستگاه ام، ار آی پیشرفته با قابلیت های کامل و به روز شده است که علاوه براین در آینده نزدیک سی تی اسکن مدرن و جدید جایگزین سی تی اسکن کنونی می شود.
فرداد گفت: ارتقای تکنولوژی مورد استفاده در واحد اندسکوپی به همراه جذب یک نفر پزشک فوق تخصص گوارش سطح اقدامات این واحد از خدمات تشخیصی فوقانی به خدمات تشخیصی و مداخله ای دستگاه گوارش فوقانی و تحتانی ارتقا داده و نیاز به ارجاع بیماران را به کمترین حد ممکن رسانده است.
وی یادآور شد: با خرید و راه اندازی دستگاههای جدید اتوآنالایزر 800 و 200 تست و دستگاه ای سی ال، شمارشگر خونی با قابلیت تمایز کامل و برخی تجهیزات و امکانات فرعی دیگر تحول اساسی در تنوع و سرعت انجام آزمایشهای سرپایی و بستری ایجاد شده است.
فرداد اظهار کرد: نوسازی و تعویض همه آمبولانس ها و ارتقای یک دستگاه آمبولانس به تجهیزات ای سی یو از جمله دیگر اقدامات این بیمارستان است.
وی، مهمترین اقدامهای عمرانی بیمارستان سلمان فارسی را بازسازی کامل بخش زایشگاه با 12میلیارد ریال و ایجاد قابلیت انجام تمام روشهای زایمان توصیه شده از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و راه اندازی پارکینگ با 15میلیارد ریال اعتبار که علاوه بر اصلاح اساسی مشکل ترافیکی داخل و بیرون بیمارستان قابلیت تبدیل شدن به بیمارستان صحرایی در شرایط اضطراری را نیز دارد.
فرداد، بازسازی کامل بخشهای داخلی مردان و زنان، ای سی یو داخلی، راه اندازی 2اتاق ایزوله تنفسی، ایجاد داروخانه بستری، راه اندازی تجهیزات تولید اکسیژن در بیمارستان و توسعه فضای سبز از دیگر اقدامهای عمرانی این بیمارستان است.
فرداد گفت: در این ارتباط واحد دندانپزشکی نیز پس از سالها تعطیلی با نوسازی بخش و بکار گیری دو دندانپزشک در زمان حاضر خدمات زیادی ارائه می شود.
فرداد افزود: این بیمارستان از جمله بیمارستانهای پایلوت در طرح ارتقای هتلینگ بیمارستانها بوده و در این ارتباط نسبت به تعویض تخت های بستری، تامین مبل تختخواب شو، نصب تلویزیون وبازسازی و یا ایجاد 140 چشمه سرویس بهداشتی اقدام شده است.
وی اظهار کرد: امیدواریم تا پایان بهمن ماه سال جاری امکان استفاده از 25 تخت جدید، شش تخت مراقبت های ویژه نوزادان، بهره برداری عملی از دستگاه ام، ار،ای و ماموگرافی تمام دیجیتال فراهم می شود.
فرداد گفت: با انجام تشریفات مناقصه و انتخاب پیمانکار، عملیات احداث ساختمان جدید و مدرن بخش دیالیز، توسعه مراقبت های ویژه قلبی و توسعه ساختمان ام، ار، ای آغاز می شود.
وی یادآور شد: 90 درصد جمعیت استان بوشهر زیرپوشش تامین اجتماعی هستند که توسعه، تکمیل و بهره برداری از ظرفیتهای این بیمارستان ضروری است.
فرداد بیان کرد: بخشهای درمانی استان در سالهای گذشته دچار عقب ماندگی مزمنی بودند ولی با تلاشهای موثر انجام شده درسطح دانشگاه علوم پزشکی و تامین اجتماعی شاخص های دسترسی به درمان رو به بهبود است.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر به غیر از کمبود در زمینه تخصص گوش، حلق و بینی و کمبود نسبی در جراحی مغز و اعصاب ارائه خدمات در سایر سرویس های تخصصی مشکل ندارد.
فرداد گفت: با وجود اجرای مرحله اول افزایش تخت های بیمارستان درصد اشغال تخت در این مرکز نزدیک به 100 درصد است که بیانگر لزوم تامین منابع لازم برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مراجعان است.
رئیس بیمارستان سلمان فارسی بوشهر افزود: این بیمارستان توانست نرخ انجام عمل سزارین را از 60 درصد در شهریور سال گذشته به 40 درصد در آذر 95 کاهش دهد.
وی یادآور شد: بیمارستان سلمان فارسی در ارزیابی بیمارستانها همواره موفق به کسب بالاترین رتبه درجه بندی کیفی در استان بوشهر شده است.
6047/6043** خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.