حسین اتحاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت یازدهم با اجرای طرح تحول سلامت، تحولی جدی در حوزه بهداشت و درمان کشور ایجاد کرد که کاملاً مشهود است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان اجرای طرح تحول سلامت را دستاورد بزرگ دولت تدبیر و امید ذکر و اظهار کرد: دولت با اجرای این طرح ، قدم بزرگی برای مردم در حوزه بهداشت و درمان برداشته است.
این کارشناس بهداشت و درمان استان گیلان بیان داشت: تحول جدی در حوزه سلامت در دولت تدبیر و امید، نشان از توجه دولت به دغدغه های مردم در حوزه بهداشت و درمان و کاهش آن دغدغه هاست.
وی با اشاره به بهبود شرایط خدمات رسانی به مردم با اجرای طرح تحول سلامت خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح ، پرداخت هزینه های درمانی نیز از سوی مردم کاهش یافت.
اتحاد با بیان این که با طرح تحول سلامت در کشور زیرساخت های بیمارستانی نیز بهبود و افزایش یافت، اظهار کرد: با اجرای این طرح دسترسی شهروندان به خدمات سلامت افزایش یافت که این مهم رضایتمندی مردم را به همراه داشته است.
وی در ادامه مصاحبه با خبرنگار ایرنا در رابطه با تحولات حوزه سلامت در دولت تدبیر و امید بیان داشت: علاوه بر اقدامات انجام شده برای کاهش دغدغه مردم در بخش بهداشت و درمان ، به لحاظ مدیریتی نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، اشراف کامل به اطلاعات زیرمجموعه خود دارد.
اتحاد تصریح کرد: به منظور نظارت بیشتر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سامانه های مختلفی از جمله سامانه نظارت بر صدور پروانه و نظارت بر عملکرد دانشگاه ها راه اندازی شده که این، بزرگترین کار مدیریتی این وزارتخانه است.
وی با تشریح سایر اقدامات وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در دولت یازدهم خاطرنشان کرد: پاداش مبتنی بر عملکرد (طرح قاصدک) نیز اقدام مهم وزارت بهداشت است.
طرح تحول نظام سلامت که از پانزدهم اردیبهشت ماه سال 1393 آغاز شده، طرح مهم و بزرگی است که دولت تدبیر و امید با هدف بهبود وضعیت بهداشت و درمان در کشور به اجرا در آورد.
این طرح با هدف ارتقای کیفی و کمی خدمات درمانی ، دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی درمانی بویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم و در نهایت توسعه، جذب و ماندگاری پزشک متخصص در سراسر کشور به اجرا درآمد.
برنامه کاهش میزان پرداخت از جیب بیماران بستری، حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان ها، ارتقای کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستان ها، ارتقای کیفیت هتلینگ در بیمارستان های تابعه ، ترویح زایمان طبیعی و حمایت مالی از بیماران صعب العلاج و خاص نیازمند، هفت برنامه اصلی در طرح تحول نظام سلامت است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: کبیری
7286/2007

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.