به گزارش ایرنا، روابط عمومی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان روز سه شنبه به نقل از آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد افزود: استفاده از هنر در این امر بخوبی می تواند اثر امر به معروف و نهی از منکر بر زندگی مردم و جامعه را به مخاطبان خود نشان دهد و ارزش و عظمت این فریضه را در جامعه فرهنگ سازی کند.
وی که در دیدار با اعضای شورای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان سخن می گفت، اضافه کرد: هنوز نتوانسته ایم امر به معروف و نهی از منکر را از طریق هنر نهادینه و از این طریق برای احیای آن قدم برداریم.
امام جمعه اصفهان افزود: باید بتوانیم از طریق هنر مصداق این حدیث پیامبر اسلام(ص) که فرمود « کُلُّکُمْ راعٍ وَکُلُّکُمْ مَسؤولٌ عَنْ رَعیَّتِهِ» را تبیین و به منصه ظهور برسانیم.
آیت الله طباطبایی نژاد همچنین اضافه کرد: براساس این حدیث، همه انسان ها نسبت به یکدیگر مسئولند و مورد بازخواست قرار می گیرند بنابر این باید برای تغییر فرهنگ بی تفاوت بودن نسبت به یکدیگر، گام برداریم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان احیای امر به معروف و نهی از منکر را نیازمند آموزش و اطلاع رسانی دانست و با اشاره به ماده 10 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر نیازمند آموزش در سطح جامعه است.
وی ادامه داد: طبق این قانون، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان بسیج مستضعفین، شهرداری ‌ها و سایر نهادها و دستگاه ‌های فرهنگی مکلفند شرایط اقامه امر به معروف و نهی از منکر و بالابردن سطح آگاهی‌ های عمومی مردم در این خصوص را افزایش دهند.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان ببا بیان اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر متفاوت از امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است، خاطرنشان کرد: برای آموزش این فریضه نیازمند به طرح و برنامه ای هستیم که تمامی دستگاه های اجرایی و نهادهای فرهنگی جامعه مکلف به ارائه طرح های خود جهت احیای این امر هستند.
وی به محوریت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و ادامه داد: پس از اینکه تمامی دستگاه های اجرایی و نهادهای فرهنگی جامعه به ارائه طرح های خود در خصوص احیای این فریضه پرداختند، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر باید با جمع بندی این طرح ها یک دستورالعمل نهایی را صادر کند تا نهادینه سازی این فرهنگ در سطح جامعه لازم الاجرا شود.
6020/ 2093 ** خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.