حمیدرضا تاملی روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش اردستان افزود: دانش‌آموزانی در واحدهای آموزشی این شهرستان هستند که از استعداد زیادی برخوردار بوده و ظرفیت قبولی در رشته‌های خوبی را دارند که تعطیلی مدرسه‌ها ممکن است به آنها لطمه وارد کند و آموزش و پرورش باید برای حفظ و بالا بردن سطح‌ علمی آنها تلاش کند.

وی بیان کرد: تلاش کردیم با وجود ویروس کرونا و تعطیلی مدرسه‌ها فاصله‌ای بین درس و دانش‌آموز به وجود نیاید و خدا را شاکریم که‌ تا امروز از بین جامعه دانش‌آموزی و معلمان کسی به این بیماری دچار نشده است.

فرماندار اردستان اضافه کرد: ارتباط‌ بین مدرسه‌ها، خانواده‌ها و دانش‌آموزان در شهرستان خوب بوده و با توجه به مشخص نبودن زمان دقیق بازگشایی دوباره مدرسه‌ها، لازم است عملکرد مدیران و معلمان در ارایه آموزش از طریق فضای مجازی به دانش آموزان‌، به اطلاع عموم برسد تا مردم آگاه شوند.

وی ادامه داد: امیدواریم در این ۲ هفته پایانی تعطیلی مدرسه‌ها با پای کار آمدن خانواده‌ها به ویژه در دوره ابتدایی و هنرستان‌ها که کار عملی است، امور بهتر و با جدیت بیشتری پیش برود تا دانش‌آموز بیسواد نداشته باشیم و کیفیت آموزش بالاتر برود.

تاملی تاکید کرد: بحث هوشمندسازی مدرسه‌ها باید پیگیری شود و اگر مشکلی وجود داشت اعلام شود تا موضوع پیگیری و برطرف شود؛ بحث ارایه مشاوره به دانش‌آموزان با جدیت در خانه با همکاری خانواده‌ها موضوع پیگیری شود.

وی با اشاره به ضرورت ایمن‌سازی بدن در برابر این ویروس گفت: زندگی کردن در کنار کرونا را باید یاد گرفت زیرا عادی شدن شرایط کشور به عادی شدن شرایط دنیا برمی‌گردد و در این راه ارتقای سطح کیفیت و مراقبت‌های بهداشتی و نظام سلامت کشور باید در دستور کار همه به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و آموزشی باشد.

مدیر آموزش و پرورش اردستان نیز در این نشست بیان کرد: با ارایه آموزش مجازی به دانش‌آموزان‌ توانستیم ۷۰ درصد هدف‌های خود را اجرایی کنیم و معلمان و مدیران مدرسه‌های فعالیت‌های خوبی داشتند که نمونه آنها مشهود است.

علی‌اصغر مومنیان افزود: مدیران و معلمان با تشکیل گروه‌های آموزشی ارتباط دانش‌آموز و درس را برقرار و هدف اصلی که آموزش است را اجرایی کردند.

وی تصریح کرد: هدف مهم آموزش درست و مناسب دانش‌آموزان است و در این راه سامانه یادگیری با عنوان سامانه شاد طراحی شد که به دلیل حفظ و صیانت از اطلاعات شخصی دانش‌آموزان‌ یک هفته به تاخیر افتاد و با رفع این موضوع کار آموزش به طور یکنواخت در کشور انجام خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش اردستان در مورد مشکلات آموزشی دوره ابتدایی و هنرستان نیز اظهارداشت: با همکاری خانواده‌ها و تلاش مربیان و معلمان تلاش می‌شود این کمبودها برطرف شود.

وی در مورد پرداخت شهریه خانواده‌ها به مدرسه‌های غیرانتفاعی نیز گفت: این مدرسه‌ها دارای هزینه‌های مختلف مانند اجاره محل، حقوق و بیمه معلمان و دیگر مخارج هستند که باید از این طریق تامین شود.

شهرستان اردستان که با جمعیت بیش از ۴۲ هزار نفر، افزون بر چهار هزار و ۲۰۰ نفر دانش‌آموز و ۶۳ واحد آموزشی دارد، در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.