معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از نواختن این زنگ را تبیین دشمنی‌های آمریکا و توطئه‌های پلید آن کشور علیه مردم ایران برشمرد.

مهدی اسماعیلی اظهار داشت: سالیان سال است که آمریکا با شیوه‌های مختلف به‌ویژه تحریم و تهدید به دنبال سلطه‌گری در جهان به‌خصوص ایران است و این مهم برای عموم مردم آشکار شده است.

وی با تاکید بر اینکه تبیین دشمنی‌های کشورهای سلطه‌گر از جمله آمریکا برای نسل آینده‌ساز کشور که همانا دانش‌آموزان هستند ضروری است افزود: امسال این مراسم با شعار "افول آمریکا، اضمحلال آمریکا" در سطح مدارس برگزار می‌شود.

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان افزود:۱۳ آبان، یادآور حماسه‌، ایثار و فداکاری‌های دانش‌آموزان دلیر کشور است تا خاطره این فرزندان دلاور و شجاع انقلاب برای همیشه جاودان بماند.

وی بیان داشت: این روز درسی فراموش ناشدنی برای تمام دانش‌آموزان در سراسر گیتی باشد که با ابرقدرت‌های چپاول‌گر به مبارزه بی‌امان بپردازند و عزّت را بر زندگی ذلت‌بار ترجیح دهند.

 اسماعیلی یادآور شد: این روز به همه مستضعفان جهان آموخت که بر ضد مستکبران قیام کنند و حقوق از دست رفته خویش را از چنگال استکبار و استعمار بیرون کشند.

وی  از جمله برنامه‌های مهم امروز را برگزاری راهپیمایی دانست که با حضور باشکوه و گسترده دانش‌آموزان و فرهنگیان استان برگزار می‌شود.

اسماعیلی همچنین برگزاری نمایشگاه، مسابقه و گرفتن عکس یادگاری از جمله برنامه‌های جنبی راهپیمایی امروز برشمرد و گفت:در تمامی مدارس نیز برپایی نمایشگاه‌های عکس و نقاشی با موضوع استکبارستیزی در دستور کار مدیران قرار دارد.

هم اکنون راهپیمایی روز ملی استکبارستیزی از تمام مسیرهای اصلی شهر به سمت میدان امام حسین (ع) اصفهان آغاز شده است.

در سال تحصیلی جاری بیش از ۹۲۰ هزار دانش آموز در بالغ بر هفت هزار واحد آموزشی به تحصیل مشغولند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.