هادی اله ویسی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این انتخابات همزمان با سراسر کشور روز چهارشنبه اول آبان در مدارس شهرستان برگزار می‌شود اظهار داشت: این دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی در ۱۳۰ واحد آموزشی شهرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از میان این تعداد کاندید ۸۰۰ نفر دانش آموز به عنوان اعضای اصلی و علی البدل شوراهای دانش آموزی در مدارس شهرستان انتخاب می شوند اضافه کرد: فعالیت شوراهای دانش آموزی از ۱۳ آبان ماه مصادف با روز دانش آموز با شعار «شوراهای دانش آموزی، طلایه دار گام دوم انقلاب» رسماً آغاز می‌شود.

اله ویسی تاکید کرد: تحقق مشارکت موثر دانش آموزان در تصمیم سازی و اجرای مطلوب برنامه های آموزش و پرورش، بهره‌مندی از توانمندی و تقویت مسئولیت پذیری آنان، تربیت اجتماعی و تکریم شخصیت دانش آموزان، ایجاد ارتباط صمیمانه بین دانش آموزان و تقویت روحیه مسئولیت پذیری از اهداف تشکیل و فعالیت شوراهای دانش آموزی در مدارس است.

رئیس آموزش و پرورش کامیاران با بیان اینکه ترکیب اعضای شوراهای دانش آموزی در مدارس ابتدایی (سه پایه اول) بر حسب تعداد دانش آموز پایه سوم است گفت: مدارس تا ۱۰۰ نفر دانش آموز پنج نفر عضو اصلی و ۲ نفر عضو علی البدل، از ۱۰۱ نفر تا ۱۵۰ نفر ۷ نفر عضو اصلی و ۲ نفر علی البدل و از ۱۵۱ نفر به بالا ۹ نفر عضو اصلی و ۲ نفر عضو علی البدل خواهند بود.

وی اضافه کرد: ترکیب اعضا شوراهای دانش آموزی در مدارس شش پایه ابتدایی بر حسب تعداد دانش آموزان پایه های سوم تا ششم است و دانش آموزان پایه سوم ابتدایی و بالاتر می توانند علاوه بر نامزد شدن عضویت شورای مدرسه در رای گیری هم شرکت کنند.

اله ویسی به ترکیب اعضای شورای دانش آموزی در دوره های متوسطه دوره اول و دوره دوم نیز اشاره کرد و گفت: تا ۲۵۰ نفر دانش آموز ۵ نفر عضو اصلی و ۲ نفر علی البدل، از ۲۵۰ نفر تا ۳۵۰ نفر دانش آموز ۷ نفر عضو اصلی و ۲ نفر علی البدل است.

در سال تحصیلی جاری ۱۶ هزارو ۷۸۰ دانش آموز در ۱۸۴ مدرسه این شهرستان مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.