به گزارش خبرآنلاین لرستان ، خدانظر دریکوند با تبریک فرارسیدن سال جدید تحصیلی و هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یادو خاطره شهدای انقلاب به ویژه شهدای دانش آموز و فرهنگی افزود : طنین زنگ مهر و مقاومت در اولین روز از مهر ماه در بیش از 4هزارو 200آموزشگاه لرستان نواخته می شود و 320هزار دانش آموز لرستانی در اولین روز از مهر ، نخستین حضور خود را در مدرسه جشن می گیرند .

وی از آمادگی کامل مدارس برای استقبال از دانش آموزان و فرهنگیان خبر داد و گفت : شورای پروژه مهر در قالب 5کمیته ساماندهی منابع انسانی ، تعمیر و تجهیز ، نظارات و ارزیابی ، توجیه و تبلیغ و تایید صلاحیت از خرداد ماه تلاش کرده تا با بهسازی ، زیباسازی و ساماندهی منابع و تجهیزات بستر مناسبی را برای حضور دانش آموزان و فرهنگیان در مدارس و کلاس های درس فراهم کند.

دریکوند در ادامه به تشریح ویژه برنامه‌های آموزش و پرورش به مناسبت هفته دفاع مقدس پرداخت و افزود : غباررویی و عطر افشانی گلزار شهدای دانش آموز و فرهنگی ، تجلیل از خانواده های معظم شاهدو ایثارگر ، برپایی نمایشگاه ویادمان‌ شهداء در ادارات و مدارس، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی و قرائت وصیت نامه‌ شهدای دانش آموز و فرهنگی در مراسم آغازین مدارس از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس است.

مدیر کل آموزش وپرورش در ادامه به توزیع کتب درسی دانش آموزان اشاره کرد و گفت : کتب درسی دوره ابتدایی ، پیش دانشگاهی و هنرستان های فنی و مهارتی توسط مدیران تهیه و در اختیار دانش آموزان گذاشته می شود و کتب دوره اول و دوم متوسطه از طریق کتابفروشی های سطح شهر از 20شهریور بر اساس قیمت روی جلد توزیع می شود . وی بر این نکته تاکید کرد که کتابفروشی ها مجاز نیستند که همراه با کتب درسی دانش آموزان را مجبور به خرید وسایل اضافی مانند لوازم التحریر کنند .

دریکوند به توزیع متوازن هدایت تحصیلی دانش آموزان نیز اشاره کرد و افزود : در حال حاضر 75/16 درصد از دانش آموزان دوره متوسطه دوم در شاخه های نظری و 24/84 درصد هم در شاخه های فنی حرفه ای و کاردانش ثبت نام کرده اند . وی تصریح کرد : 684نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و 110نفر سرباز معلم هم در سال تحصیلی جدید در مدارس سازماندهی خواهند شد و تلاش می شود از وجود این نیروها در مناطق و شهرستان هایی که نیاز وجود دارد ، استفاده شود .

وی در پایان  تاکید کرد : تلاش می شود تا در اول مهر ماه هیچ کلاسی بدون معلم نباشد و همه مدارس با آمادگی کامل کار آموزش و پرورش را با نشاط و شادابی آغاز کنند.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 740923
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.