سید راشد جزایری شامگاه شنبه در هشتمین شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری تاکید کرد: پذیرش بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی استان نشان‌دهنده کاهش این بیماری در سطح استان است.

وی افزود: احتمال دارد تا پایان سال‌جاری حداقل ۲ موج آنفلوآنزای دیگر همزمان با اواسط دی و اواخر بهمن شیوع یابد، که از موج نخست آن خفیف‌تر خواهد بود.

جزایری تصریح کرد:‌ ویروس این نوع آنفلوآنزا نسبت به سایر آنفلوآنزاهای دیگر وحشی‌تر است و ۲۵ روز نسبت به سال گذشته زودتر شیوع پیدا کرده است.

وی یادآور شد: در این مدت ۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر شبه‌آنفلوآنزا از چهارمحال و بختیاری در سامانه ثبت و از این تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ نفر بستری شدند.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از افراد بستری شده در این مدت نمونه‌گیری و برای مشخص شدن نتیجه به اصفهان و تهران ارسال شده است.

وی گفت:‌ آنفلوآنزای موج نخست  از نوع اچ ۱ ان ۱ (H۱N۱) بود که ۸۵ درصد آن از نوع  و ۱۵ درصد از نوع B بوده است.

جزایری تاکید کرد: داروی مورد نیاز برای این بیماری به اندازه کافی در چهارمحال و بختیاری تامین شد.

وی افزود:‌ در این مدت ۲ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن برای گروه‌های هدف تزریق و استفاده شده است.

به گزارش ایرنا، شیوع آنفلوآنزا در چهارمحال و بختیاری باعث شد تا ۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر شبه‌آنفلوآنزا از این استان در سامانه ثبت و ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری شوند.

شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری برای تعمیر، تجهیز و سایر طرح‌های آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری ۳۹۲ میلیارد ریال اختصاص داده است.

براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ چهارمحال و بختیاری ۹۴۷ هزار و ۷۶۳ نفر جمعیت دارد.

هم‌اینک ۲۰۶ هزار و ۹۸۳ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری مشغول به تحصیل در مقاطع مختلف هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.