به گزارش ایرنا، سردار سید ضیاء الدین حزنی سه شنبه شب در جلسه بررسی مسائل و مشکلات اردستان افزود: مشکلات این شهرستان برطرف شدنی است و قرارگاه محرومیت زدایی قرب کوثر سپاه پاسداران با هماهنگی قرارگاه سازندگی استان اصفهان در این زمینه اقدام خواهد کرد.
وی یکی از مسائل مورد توجه قرارگاه را استقرار مردم در روستاها برشمرد و بیان کرد: در بحث آبخیزداری، ساخت سیل بند و بهسازی قنات ها اقدام خواهد شد زیرا شرط نخست استقرار روستاییان وجود آب کشاورزی است که باید در این راستا قنات ها احیا شوند تا در نهایت با حضور مردم امنیت هم برقرار شود.
دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران در مورد کمک های ورزشی نیز عنوان کرد: نسبت به بهسازی و ساخت زمین های ورزشی روستایی در کنار توزیع سبد ورزشی و کمک به آموزش و پرورش اقدام و با استقرار بیمارستان صحرایی دارای امکانات لازم از جمله پزشک متخصص، به روستاهای اردستان برای یک هفته خدمات رسانی خواهد شد.
وی همچنین از کمک به حوزه های علمیه خبر داد و اضافه کرد: اگر نماینده اردستان در مجلس مبلغی از کمیسیون تلفیق برای این شهرستان تصویب کند، قرارگاه نیز به همان میزان اعتبار اختصاص خواهد داد.
حزنی در ادامه یادآور شد: این قرارگاه تا کنون افزون بر 77 هزار مورد جهیزیه به محرومان جامعه تحویل داده که در شهرستان اردستان نیز این کمک ها صورت خواهد گرفت.
وی ماموریت اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تامین امنیت پایدار و راه موفقیت آن را در کنار مردم بودن دانست و تاکید کرد: این نیرو تلاش کرده با محرومیت زدایی در نقاط محروم کشور و استفاده از این ابزار و کمک به مردم، امنیت را از جمله در سیستان و بلوچستان برقرار کند.
فرماندار اردستان نیز در ابتدای جلسه با اشاره به مشکلات این شهرستان گفت: یکی از علت های محرومیت کمبود جمعیت و نرخ پایین زاد و ولد (0.9 درصد) و جمعیت سالخورده است.
حمیدرضا تاملی افزود: از نظر اجتماعی شرایط مناسبی نداشته و نرخ سالمندی جمعیت اردستان 18.2 درصد می باشد که نزدیک به 2 برابر میانگین کشور است و در صورت تداوم روند کنونی زاد و ولد و سالخوردگی با مشکل رو به رو می شود.
وی عنوان کرد: وجود ظرفیت های تاریخی مانند قنات دو طبقه، جاده ترانزیت، راه آهن، معدن های فلزی و کانی، عبور خط هشتم گاز سراسری از منطقه و نیروهای انسانی دانش آموخته و متخصص از جمله مزیت های این شهرستان اما اولویت نخست، آب کشاورزی و آشامیدنی است.
فرماندار اردستان به آبرسانی بیش از 100 روستا با تانکر در تابستان اشاره کرد و ادامه داد: وجود 2 هزار کیلومتر راه همسنگ که نیمی از آن روستایی می باشد، از وضعیت مناسب و آسفالت خوب برخوردار نبوده، 60 درصد مدرسه ها تخریبی و 80 درصد آنها نیاز به بازسازی دارند.
وی تصریح کرد: مسکن های روستایی بیشتر از استحکام لازم برخوردار نبوده و جمعیت زیادی تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند که این کمبودها با اعتبارهای متداول دولت قابل برطرف شدن نیست.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.