سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: برخی از کاربران در فضای مجازی اقدام به شایعه پراکنی و نشر اکاذیب می‌کنند و اخبار غیر موثق و نا معتبر را باز نشر می‌دهند.

وی بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، برخی افراد سود جو در فضای مجازی اقدام به انتشار اخبار کذب و بزرگنمایی موضوع کرده که طبق مقررات با آنها برخورد می‌شود.

به گفته وی شهروندان و کاربران باید اخبار مربوط به ویروس کرونا را فقط از منابع رسمی پیگیری کنند و در صورت دریافت هر خبر مربوط به ویروس کرونا  آن را منتشر نکنند و منبع و صحت آن را بررسی کنند.

رییس پلیس فتای استان اصفهان با بیان اینکه کاربرانی که اخبار نا معتبر را بدون ارزیابی بازنشر می‌دهند بعنوان یکی از مسائل اصلی ما محسوب می‌شوند خاطرنشان کرد: انتشار اخبار کذب در خصوص شیوع ویروس کرونا علاوه بر افزایش اضطراب، آرامش روانی مردم را به مخاطره می‌اندازد.

وی با تاکید بر اینکه کاربران فضای مجازی نباید بدون دلیل اخبار را بازنشر دهند، گفت: بازنشر دهندگان اخبار کذب، نقش اصلی را در شایعه پراکنی دارند و اشاعه دهندگان اینگونه اخبار وضعیت روانی جامعه را بدتر می‌کنند.

وی بیان کرد: برخی از افراد هم با سو استفاده از شرایط موجود محصولات بهداشتی مانند ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده را در صورتی که در داروخانه‌ها کمیاب است، در فضای مجازی به فروش می‌رسانند.

مرتضوی با بیان اینکه احتمال کلاهبرداری و تقلب در فروش اینترنتی محصولات بهداشتی  وجود دارد تصریح کرد: پلیس متخلفانی را که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ و فروش اقلام پزشکی و بهداشتی با قیمت‌های گزاف و غیرمنصفانه می‌کنند را شناسایی و با آنها برخورد قانونی می‌کند.

به گفته وی پلیس فتا با انتشاردهندگان هرگونه شایعات درباره ویروس کرونا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برخورد جدی خواهد کرد.
رییس پلیس فتای استان اصفهان افزود: کارشناسان پلیس فتا، فضای مجازی را بطور دقیق رصد می‌کنند و با افرادی که با انتشار اخبار و شایعات در خصوص ویروس کرونا در کانال‌ها و گروه‌های پرمخاطب در فضای مجازی موجب تشویش اذهان عمومی شوند با جدیت برخورد و به مراجع قضایی معرفی می‌کند.

شمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان اصفهان در آخرین روز سال ۹۸ به یکهزار و ۶۴۶ تَن رسید و این خطه، رتبه دوم کشوری را پس از تهران در این زمینه دارد.

در مجموع با احتساب موارد جدید ابتلا به بیماری کرونا، بیشترین تعداد مبتلایان به ترتیب در استان تهران با چهار هزار و ۳۹۷، اصفهان یکهزار و ۶۴۶ و مازندران یکهزار و ۵۵۲ تَن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.