واروژ میناسیان روز جمعه با تبریک فرا رسیدن سال جدید و نوروز ۹۹ در گفت و گو با ایرنا افزود: مسوولان از مردم خواستهاند تا به منظور مقابله با بیماری کرونا و شکست آن در خانههای خود بمانند و در تعطیلات نوروز سفر نکنند و جامعه ارامنه همراه با سایر هموطنان به این توصیه ها عمل می کنند و خواهان همکاری بیشتر مردم در این زمینه هستند.

وی با تاکید بر اینکه عمل نکردن به این توصیه ها، مشکلات را در این روزها چند برابر میکند، اظهارداشت: ما باید توجه داشته باشیم که نیروهای کادر درمانی و پرستاری در کشور آنقدر زیاد نیستند که در صورت شیوع بیشتر این بیماری بتوانند به همه کمک کنند و خدمات رسانی مطلوبی داشته باشند بنابراین باید خودمان با رعایت توصیه ها و نکات بهداشتی، وضعیت را بهتر کنیم.

میناسیان با اشاره به اینکه بسیاری از ارامنه مانند سایر هموطنان در تعطیلات عید نوروز به مسافرت می رفتند، خاطرنشان کرد: اما آنها امسال برای سفر برنامه ریزی نکردند و در همبستگی با سایر مردم در خانه ها و شهرهای خود ماندند و به پیشواز نوروز رفتند.

وی با بیان اینکه همه مراکز تجمع و اماکن گردشگری ارامنه در اصفهان تعطیل است، گفت: کلیسای وانک نیز مانند سایر مکان های میراث فرهنگی بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با بیماری کرونا تعطیل است.

وی خاطرنشان کرد که این کلیسا نوروز سال ۹۸ حدود ۱۱۲ هزار بازدیدکننده داشت.

رییس شورای خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران با اشاره به تعطیلی باشگاه آرارات اصفهان که برای فعالیت های ارامنه است، افزود: مراسمی مانند دعای جماعت و غسل تعمید نیز به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی برگزار نمی شود و اگر فردی از جامعه ارامنه فوت کرد، پیکر او را به کلیسا نمی برند بلکه فقط با حضور اقوام درجه یک در آرامستان ارامنه به خاک سپرده می شود.

میناسیان همچین با بیان اینکه جامعه ارامنه اصفهان از نخستین روزهای شیوع بیماری کرونا اقدام به تهیه ماسک و مواد ضد عفونی کننده و تحویل آن به خانواده های نیازمند و اطلاع رسانی درباره این بیماری از طریق شبکه های اجتماعی کردند، گفت: چند خیریه در بین ارامنه اصفهان، فریدن و چهارمحال و بختیاری در این زمینه فعال است.

بر اساس آخرین آمار، حدود ۱۰ هزار نفر ارمنی در استان اصفهان زندگی می‌کنند که حدود هشت هزار نفر آنها در کلانشهر اصفهان هستند.

شمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان اصفهان در آخرین روز سال ۹۸ به یکهزار و ۶۴۶ تَن رسید و این خطه، رتبه دوم کشوری را پس از تهران در این زمینه دارد.

عباس رضایی استاندار اصفهان وضعیت این استان را قرمز اعلام کرده و از مردم خواسته است که به این خطه سفر نکنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.