عبدالرضا کریمی روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، مردم استان تمامی خدمات تغییر نام و نام‌خانوادگی و تعویض شناسنامه را به آینده و بعد از فروکش کردن این ویروس موکول کنند.

وی افزود: هم‌اینک برای انجام خدمات سجلی در ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان خدمات دولت چهارمحال و بختیاری استفاده از مُهر و استامپ حذف و ممنوع شده است.

کریمی تصریح کرد: همچنین هنگام ثبت‌نام کارت هوشمند ملی، اسکن اثر انگشت و فعال کردن آن از مایع ضدعفونی کننده استفاده می‌شود و نسبت به گندزدایی دستگاه‌ها اقدام شده است.

وی یادآور شد: ثبت به‌هنگام وقایع حیاتی ۴ گانه شامل ازدواج، طلاق، ولادت و فوت در چهارمحال و بختیاری براساس روال عادی انجام خواهد شد.

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تقاضا می‌شود مردم تنها برای انجام کارهای ضروری به ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان خدمات دولت در استان مراجعه و از هرگونه حضور غیرضروری پرهیز کنند.

وی گفت: تمامی کارکنان ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان خدمات دولت استان، برای جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا از دست‌کش‌های استاندارد، ماسک و روش‌های پیشگیرانه استفاده می‌کنند.

کریمی تاکید کرد: هم‌اینک ۱۷ اداره ثبت احوال چهارمحال و بختیاری و ۴۰ دفتر پیشخوان زیرمجموعه این اداره کل در استان روزانه حداقل ۲ مرتبه ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به حدود ۷۵ کشور سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

تاکنون ۱۴ نفر در چهارمحال و بختیاری به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۴۷ هزار نفر است که با استان‌های اصفهان، خوزستان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد همسایه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.