مجید صفایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال تعداد یک هزار و ۲۰۰ نفر گردشگر خارجی از کهگیلویه و بویراحمد دیدن کردند.

وی افزود: تعداد کل گردشگران خارجی ورودی به این استان در سال گذشته یک هزار و ۳۱۱ نفر بوده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ایجاد زیرساخت های مناسب در حوزه گردشگری اعم از افزایش ظرفیت هتلینگ، گسترش حمل و نقل (هوایی و ریلی)، ساماندهی اردوگاه های تفریحی و اقامتی و توسعه روستاهای هدف گردشگری می تواند تا حد زیادی به جذب گردشگر منجر شود.

صفایی بیان کرد: هشت اقامت گاه بوم گردی فعال در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و ۱۰ اقامتگاه بومگردی دیگر در استان در حال ساخت هستند.

وی عنوان کرد: به منظور افزایش ظرفیت هتلینگ (تخت های اقامتی ) در این استان ۲۰۰ تخت در کوتاه مدت برای رفاه حال گردشگران افزوده خواهد شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: همچنین ۲۴ اردوگاه موجود در استان که تحت مدیریت این اداره کل هستند در قالب تبصره ۱۹ به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

وی گفت: هم اینک ۳۷ طرح گردشگری نیمه کاره در این استان در حال ساخت است که در صورت تخصیص اعتبار تکمیل خواهند شد و اتمام آن ها از اولویت ها این اداره کل خواهد بود.

۲۰۲ آژانس مسافرتی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شده اما پیش از سال ۹۲ تنها هشت آژانس مسافرتی در استان وجود داشته است.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران و گردشگران در ایام مختلف سل است.

افزون بر ۲ هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۷۵۰ مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار کیلومترمربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.