علی رحم کریمی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای جمع آوری آرای خانوارهای عشایری واجد شرایط در مناطق سخت‌گذر شمال و شمال شرق خوزستان هماهنگی‌ لازم با فرمانداری‌های حوزه‌های انتخابیه انجام شده و صندوق‌های سیار رای به همه مناطق عشایری ارسال خواهد شد.   
وی با اشاره به بارش برف و باران در ۲ روز اخیر در مناطق شمالی خوزستان و مسدود شدن برخی مسیرهای دسترسی به محل استقرار عشایر خوزستان بیان کرد:همه عشایر کوچ رو در سکونتگاه‌های خود حضور دارند و این وضعیت کار را برای جمع آوری آرا آسان‌تر کرده است.

کریمی به همه عشایر استان اطمینان داد: همچون دوره‌های قبلی انتخابات ، امکان حضور همه عشایر در این انتخابات حساس فراهم شود.

 مدیرکل امور عشایری خوزستان با بیان اینکه همه عشایر در سکونت‌گاه‌های قشلاقی مستقر هستند و مشکلی برای جمع‌آوری آرای عشایر وجود ندارد افزود: برای حضور عشایری که در حاشیه برخی روستاها حضور دارند نیز صندوق‌های ثابت در نظر گرفته شده است.
حدود ۲۳هزار خانوار عشایری از استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، همدان ، ایلام و کرمانشاه در مناطق قشلاقی خوزستان به سر می‌برند.
حوزه‌های انتخابیه اهواز و آبادان هر کدام سه نماینده و ۱۲حوزه انتخابیه دیگر هر کدام یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.
تعداد واجدان شرایط رای دادن در خوزستان سه میلیون و ۵۶۲ هزار و ۲۳۸ نفر است که از این تعداد یک میلیون و ۷۸۹ هزار و ۸۵۵ نفر مرد و یک میلیون و ۷۷۲ هزار و ۳۸۳ نفر زن هستند.

خوزستان ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ، ساعت هشت صبح امروز دوم اسفند شروع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.