مهرداد قطره سامانی روز شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش‌های سال آبی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد کاهش و در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۱۷ درصد کاهش دارد.

وی، با اشاره به بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته در استان، تصریح کرد: این بارش‌ها همانطور که پیش‌بینی می‌شد منجر به ریزش ۱۱ میلیمتر باران و ۸ سانتی‌متر برف در کوهرنگ شد و در شهرستان‌های لردگان و اردل کمتر از ۵ میلیمتر باران گزارش شده است.

قطره سامانی، از ورود یک سامانه بارشی پرقدرت به استان از روز دوشنبه خبر داد و گفت: با فعالیت این سامانه بارشی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بارش برف و باران قابل توجهی را در مناطق مختلف استان شاهد خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش دما در استان خاطرنشان کرد: صبح امروز دمای بروجن ۲ درجه زیر صفر، شهرکرد و کوهرنگ یک درجه زیر صفر و لردگان یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر گزارش شد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.