مهرداد قطره سامانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش‌ها از روز چهارشنبه به صورت پراکنده در شهرستان کوهرنگ از سر گرفته می‌شود و سپس در روز جمعه با ورود یک موج بارشی سرد به استان بارش‌ها فراگیر می‎شود.

وی ادامه داد: بیشترین بارش سامانه روز جمعه در مناطق کوهرنگ، بازفت، صمصامی و اردل پیش‌بینی می‌شود.

قطره سامانی، به کاهش محسوس دما در استان نیز اشاره کرد و گفت: صبح روز سه‌شنبه شهرکرد با ۷ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین مراکز استانها و کوهرنگ با ۱۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین نقطه کشور گزارش شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، میانگین بارش‌های سال آبی جاری استان را ۱۲۱ میلیمتر اعلام کرد و افزود:  این بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد کاهش و در مقایسه با میانگین بلندمدت دوره مشابه ۸ درصد کاهش دارد.

به گزارش ایرنا، ارتفاع برف هم اینک در شهرچلگرد شهرستان کوهرنگ در حدود یک متر و در ارتفاعات این شهرستان بیش از یک و نیم متر است.

به دنبال بارش‌ سنگین برف در روزهای گذشته در شهرستان کوهرنگ راه ارتباطی ۱۰۰ روستای این شهرستان مسدود شده است و راهداران در حال بازگشایی این مسیرها هستند.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.