علی رحم کریمی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای جمع آوری آرای خانوارهای عشایری واجد شرایط در مناطق سخت گذر شمال و شمال شرق خوزستان هماهنگی‌ لازم با فرمانداری‌ حوزه‌های انتخابیه انجام شده و صندوق‌های سیار رای به همه مناطق عشایری ارسال می‌شود.   
وی با اشاره به بارش ابرف در هفته گذشته در مناطق شمالی خوزستان و مسدود شدن برخی مسیرهای دسترسی به محل استقرار عشایر خوزستان بیان کرد:برنامه ریزی انجام شده به گونه‌ای است که همه عشایر واجد شرایط بتوانند در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند.

مدیرکل امور عشایری خوزستان با بیان اینکه همه عشایر در سکونت‌گاه‌های قشلاقی مستقر هستند و مشکلی برای جمع‌آوری آرای عشایر وجود ندارد افزود: برای حضور عشایری که در حاشیه برخی روستاها حضور دارند نیز صندوق‌های ثابت در نظر گرفته شده است.
کریمی افزود: اطلاع‌رسانی برای تبیین و توجیه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مناطق عشایری صورت گرفته و برخی نامزدها نیز برای تبلیغات و جذب آرا مردم ، به مناطق عشایری سفر کرده‌اند.
حدود ۲۳هزار خانوار عشایری از استان‌های لرستان ، چهارمحال و بختیاری ، کهگیلویه و بویراحمد ، اصفهان ، همدان ، ایلام و کرمانشاه در مناطق قشلاقی خوزستان به سر می برند.
از تعداد دقیق عشایر واجد شرایط برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آماری در دست نیست.
۳۶۲ نامزد در ۱۴حوزه انتخابیه خوزستان برای تصاحب ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی به رقابت می‌پردازند.
حوزه‌های انتخابیه اهواز و آبادان هر کدام سه نماینده و ۱۲حوزه انتخابیه دیگر هر کدام یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه آینده دوم اسفند ۱۳۹۸ برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.