حجت‌الله غلامی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه مخابرات، آموزش و پرورش، صنوف، بسیج، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، سازمان تامین اجتماعی نسبت به ترغیب آحاد جامعه برای ثبت نام در سامانه سلامت بسیج شد.
وی اضافه کرد: بر اساس مصوبات این جلسه و تفاهم‌نامه آموزش و پرورش و مخابرات از سامانه ارتباطی و آموزشی سازمان آموزش و پرورش استان به منظور ارتباط با سامانه سلامت و ثبت نام دانش آموزان و خانواده های آنها استفاده خواهد شد.
در جلسه دوشنبه شب این ستاد اعضای ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با واردشدن در این سامانه نسبت به نام نویسی و غربالگری خود اقدام کردند.
استاندار اصفهان با دعوت از آحاد افراد جامعه برای ثبت نام در این سامانه سرعت بخشیدن به این امر را خواستار شد.
سامانه salamat.gov.ir به منظور پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل بیماری کرونا، و کمک به مدیریت هوشمند نظام سلامت کشور از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور طراحی شده است و آحاد افراد جامعه با وارد کردن اطلاعات صحیح می توانند از ای طریق در مسیر شکست ویروس کرونا نقش اساسی داشته باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان  با اشاره به رویه ارتباط ویدئو کنفرانسی جلسات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با فرمانداران،  اظهارداشت: در این جلسه فرمانداران  شهرستان های اردستان و شاهین شهر به ارایه گزارش و اقدامات خود در زمینه مبارزه با این بیماری پرداختند.
وی ادامه داد: این فرمانداران بخشی از مشکلات و  درخواست های خود را مطرح کردند که از جمله آن کمبود تجهیزات پزشکی و اقلام بهداشتی، کنترل ورودی و خروجی ها و ایجاد مرکز برای نگهداری از بیماران بهبود یافته بود که در این جلسه برای رفع این مشکلات تصمیماتی مقتضی اتخاذ شد.
سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اصفهان با اشاره به کاهش استفاده از اتوبوس های شرکت واحد در اصفهان، افزود: ظرفیت اتوبوسرانی اصفهان به نصف تقلیل پیدا کرد.
وی ادامه داد: با توجه به کاهش سفرهای برون  شهری،  شرکتها و اتوبوسهای پایانه صفه به پایانه کاوه منتقل و به این صورت پایانه صفه تعطیل شد و ۲ پایانه جی و زاینده رود نیز فعالیت خود را کماکان دنبال می کنند.
غلامی اضافه کرد: بر اساس مصوبات شب گذشته همه امکانات و تجهیزات پزشکی نیروهای مسلح بمنظور درمان بیماران‌کرونایی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.
وی با اشاره به ضرورت فعالیت اصناف مرتبط با تامین مایحتاج عمومی، خوراکی ها و لوازم درمانی و بهداشتی تحت هر شرایطی، ادامه داد: در این جلسه تاکید شد صنوف، واحدها و کارخانجاتی که تولیدات غیر ضروری دارد با توصیه صنف تعطیل شوند.
سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خاطرنشان کرد: همچنین طرح زوج و فرد خودروها با هدف کاستن از میزان ترددها در سطح شهر از فردا از درب منازل اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین تاکید شد مدیران و مسوولان اجرایی با مسوولیت خود با ارائه مرخصی های تشویقی، استفاده از ظرفیت دورکاری و مرخصی کارمندان و کارگران دارای بیماری زمینه ای تلاش کنند از حجم نیروی انسانی خود بکاهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.