محسن الماسی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اردستان بیان کرد: ۳۰ مرکز رفع مشکلات یادگیری دولتی ویژه دانش‌آموزان دوره ابتدایی در استان اصفهان وجود دارد که نزدیک به ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از دانش‌آموزان در این مرکزها بهبود پیدا کردند.

وی با بیان اینکه سرانه و تجهیزات را دولت به صورت رایگان در اختیار قرار می‌دهد، اضافه کرد: کار درمان اختلال‌های یادگیری زمان‌بر است و مقاومت خانواده‌ها و نگرانی آنها به ویژه در مورد دانش‌آموزان دختر از موانع فعالیت این مرکزها است.

رییس اداره استثنایی آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به پذیرش دانش‌آموز در مرکز اختلالات و یادگیری اردستان از آذرماه امسال گفت: ۳۷ نفر دانش‌آموز در زمان حاضر در این مرکز در حال برطرف کردن مشکلات اختلال یادگیری هستند.

وی راه‌اندازی این گونه مرکزها را از هدف‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، پر کردن شکاف‌های آموزشی و در راستای عدالت آموزشی عنوان کرد.

الماسی در ادامه به فعالیت ۱۸۵ مدرسه استثنایی در ۱۱۰ باب فضای آموزشی استان اصفهان اشاره کرد و افزود: پنج هزار و ۶۰۲ نفر دانش‌آموز معلول ذهنی و جسمی و حرکتی در این مدرسه‌ها مشغول تحصیل هستند.

بر اساس برخی پژوهش‌ها، تعداد دانش‌آموزان ابتدایی پایه اول با نیاز ویژه در سال تحصیلی ۹۷- ۹۸ در استان پنج میلیون نفری اصفهان ۶،۸۵ درصد و این رقم در سال پیش از آن ۵،۳۲ درصد بوده است.

در زمان حاضر بیش از ۹۲۰ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در دوره‌های مختلف تحصیلی در پنج هزار و ۳۰۰ آموزشگاه استان اصفهان به تحصیل اشتغال دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.