زهره متقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کار تدوین این برنامه از فروردین ماه امسال در دستور کار اصفهان و مناطق قرار گرفته بود که با پایان یافتن آن، وظایف و ماموریت هر کدام از معاونت ها و ادارات داخلی آموزش و پرورش استان در اجرای سند تحول مشخص شده است.

وی اظهار داشت: همچنین این برنامه پس از بررسی در شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول استان و تصویب در شورای آموزش و پرورش استان به صورت رسمی به مناطق و نواحی ابلاغ شده است.

رییس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به برگزاری کارگاه ها و نشست های توجیهی در این رابطه تصریح کرد : کار تهیه برش منطقه ای این برنامه با مشارکت و همکاری کمیته های تدوین برنامه در هر اداره آغاز شده است.

وی اضافه کرد : از آنچه که رویکرد جدید حاکم بر فرآیند برنامه ریزی استان، حرکت از برنامه های تفکیکی و جزیره ای به سمت برنامه های تلفیقی و یکپارچه و کاهش مکاتبات و ساماندهی به طرح هاست مجموعه برنامه ها در هر ناحیه و منطقه با توجه به نیازها، مولفه های فرهنگی و اولویت ها تدوین و متناسب سازی شده و برای شروع مرحله دوم در اختیار کارگروه های تخصصی قرار گرفته است.

متقی خاطرنشان کرد: این کارگروه های تخصصی به تفکیک دوره های تحصیلی و با شرکت کارشناسان ادارات، مناطق، نواحی و نمایندگان مدیران، معلمان و انجمن اولیا به زودی تشکیل خواهد شد.

وی بیان داشت: در این کارگروه ها ضمن بررسی مجدد برنامه ها، هماهنگی بین بخشی و حذف طرح ها و برنامه های موازی با نظر اعضای تیم انجام و در پایان در قالب یک مجموعه راهنمای عمل که نشان دهنده خط مشی ها و انتظارات منطقه و ناحیه از مدارس است به مدیران هر ناحیه و منطقه ابلاغ می شود.

این مسوول گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش اصفهان ادامه داد : پس از ابلاغ این مجموعه های چهارگانه به مدارس دوره های مختلف، مدیران باید برنامه های خود را متناسب با شرایط و نیاز خود تدوین و در سال ۹۸ عملیاتی کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت پیاده سازی سند تحول بنیادین، این برنامه ها به طور کامل ذیل راهکارهای سند تحول و با توجه به زیرنظام های و در راستای اهداف دوره های تحصیل تدوین شده است.

 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با مشارکت بیش از ۵۵۰ نفر از صاحبنظران و متخصصان امر و براساس یک فرآیند علمی و کارشناسی و در راستای عدالت آموزشی در سال ۹۰ تدوین شد و زمینه ارتقای کیفیت آموزش و پرورش را متناسب با شرایط زمان و در پاسخ به نیازهای کنونی فراهم کرده است.

این سند، نقشه راه و نسخه قانونی تعلیم و تربیت اسلامی و ملی است که مسیرهای قانونی خود را طی کرده و به تصویب رسیده است.

دست کم ۹۰۰ هزار دانش آموز سال تحصیلی جدید را در بیش از پنج هزار واحد آموزشی استان اصفهان آغاز خواهند کرد.

۶۹۹۴/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.