محمد حسین سجاد روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این پروژه ها همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ( 97 - 96 ) در قالب411 کلاس درس با زیربنای 74 هزار و 388 متر مربع به آموزش و پرورش استان اصفهان تحویل داده شد.
وی هزینه بهره برداری از این پروژه ها را بیش از 818 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این تعداد 26 پروژه با 67 کلاس درس و زیربنای 20 هزار و 695 مترمربع با هزینه 227 میلیارد و 645 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی احداث شده است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان افزود: 66 پروژه نیز با 344 کلاس درس و زیربنای 53 هزار و 693 مترمربع و باهزینه 590 میلیارد و 623 میلیون ریال از سوی خیران و یا با مشارکت آنها و مابقی از محل اعتبارات دولتی احداث شده است.
وی خاطرنشان کرد: این پروژه ها به لحاظ کاربردی شامل 56 پروژه آموزشی، 33 پروژه غیرآموزشی شامل کانون، سالن ورزشی، نمازخانه و سالن اجتماعات و اردوگاه، خوابگاه و کارگاه و 6 باب توسعه کلاس است.
سجاد یادآور شد: از این تعداد پروژه، هشت باب مدرسه با 60 کلاس درس و زیر بنای 9 هزار و 31 مترمربع بازسازی و 9 کلاس درس با یکهزار و 100 مترمربع زیربنا مقاوم سازی شده است.
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان افزود: 72 درصد اعتبارات هزینه شده برای پروژه های اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان تحویلی در مهر امسال با کمک خیران و یا با مشارکت آنها انجام شده است.
وی با بیان اینکه چهار سال از اجرای طرح استاندارد سازی سیستم های گرمایشی مدارس در استان می گذرد، گفت: در این مدت 65 درصد مدارس استان استاندارد سازی شده است.
سجاد خاطرنشان کرد: براساس ارزیابی های انجام شده در کشور در سال تحصیلی جدید، بیشترین تعداد پروژه ها از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان به آموزش و پرورش تحویل داده می شود.
وی در بخش دیگری با اشاره به مشکل فرونشست زمین و یا فرسودگی ساختمان ها گفت: این مشکل در شهرهای حاشیه زاینده رود از جمله فلاورجان، پیربکران بیشتر و اداره کل نوسازی مدارس استان در این زمینه بطور جدی ورود کرده است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان افزود: در شهرهای دامنه، برخوار و ناحیه چهار آموزش و پرروش اصفهان که کشاورزان از آب زیرزمینی زیاد برداشت می کنند، نشست بیش از حد زمین وجود دارد.
وی همچنین با اشاره به موضوع 2 نوبته شدن برخی مدارس به دلیل جابه جایی و یا تخلیه مدارس همجوار آنها گفت: سال گذشته تنها 6 درصد مدارس استان بصورت 2 نوبته اداره می شد که امسال این آمار به 7،4 درصد رسیده است.
سجاد، همچنین میانگین عمر مدارس استان را 25 سال اعلام کرد و افزود: برای 38 مدرسه در استان به توجه به قدمت بالای ساختمان و امکان ریزش سقف، دستور تخلیه فوری به اداره آموزش و پرورش منطقه مربوطه صادر شده است.
وی به نام این مناطق و نواحی اشاره ای نکرد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان تصریح کرد: برای بازسازی هر کلاس درس 125 میلیون تومان نیاز است که در برنامه ششم توسعه ردیفی برای پرداخت 6 میلیارد تومان در مدت سه سال به این منظور اختصاص داده شده است.
استان اصفهان دارای بیش از هفت هزار واحد آموزشی است.
ت/ 6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.