به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان روز سه شنبه در تشریح 'پروژه مهر'، در جمع خبرنگاران افزود: آموزش و پرورش در راستای اجرا شدن هرچه بهتر این پروژه در استان 6 کارگروه‌ فضا و تجهیزات، ساماندهی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، امنیت و حراست، مدارس غیردولتی و کارگروه نظارت بر عملکرد و ارزیابی تشکیل داده است.
محمدحسن قائدیها افزود: بر این اساس 41 منطقه استان به 7 قطب تقسیم‌بندی شده و مسئولیت هر قطب بر عهده یکی از معاونان اداره کل آموزش و پرورش گذاشته و مقرر شده است تا معاونان با مسؤولان هر قطب جلساتی داشته باشند و شرایط آماده سازی برای ورود به سال تحصیلی جدید را فراهم کنند.
وی اولویت‌های اصلی پیش‌بینی ‌شده در سال تحصیلی جاری را شامل حرکت آموزش و پرورش در مسیر رشد و توسعه و رسیدن به توسعه پایدار، کیفیت‌بخشی در همه عرصه‌های آموزشی و پرورشی و تقویت حوزه مشارکت برشمرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: تمرکززدایی و تفویض اختیار به مدیران مدارس و تقویت مدیریت آموزشگاهی، افزایش میزان اختیارات مدارس در عین توجه به بحث نظارت، حرکت به سمت اقتصاد درونزا، تلاش برای ارتقای منزلت و کرامت فرهنگیان نیز از دیگر اولویت‌های سالجاری آموزش و پرورش است.
قائدیها خاطرنشان کرد: در سالجاری تلاش برای ارتقای فضاهای پرجاذبه، شاد و آرامش بخش در واحدهای آموزشی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی گریبانگیر دانش‌آموزان جزو اولویت‌های مهم این پروژه است.
وی یادآور شد: زنگ رسمی مدارس روز شنبه اول مهر به یاد شهید محسن حججی و با کسب اجازه از خانواده آن شهید و با حضور مسئولان استانی در هنرستان محل تحصیل آن شهید به نام هنرستان شهدای فرهنگی نجف‌آباد نواخته می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود:'زنگ شکوفه‌ها' چهارشنبه 29 شهریور بصورت استانی و با حضور مسئولان در دبستان شهید ربانی اصفهان به یاد همه شهدای دفاع مقدس زده می شود.
پیش از این، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان از تحویل 92 پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی همزمان با بازگشایی مدارس به آموزش و پرورش استان خبر داده و گفته بود: این پروژه ها همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید(97 - 96) در قالب411 کلاس درس با زیربنای 74 هزار و 388 مترمربع به آموزش و پرورش استان تحویل داده شد.
محمدحسین سجاد، هزینه بهره برداری از این پروژه ها را بیش از 818 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این تعداد 26 پروژه با 67 کلاس درس و زیربنای 20 هزار و 695 مترمربع با هزینه 227 میلیارد و 645 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی احداث شده است.
وی خاطرنشان کرد: 66 پروژه نیز با 344 کلاس درس و زیربنای 53 هزار و 693 مترمربع و با هزینه 590 میلیارد و 623 میلیون ریال از سوی خیران و یا با مشارکت آنها و مابقی از محل اعتبارات دولتی احداث شده است.
وی خاطرنشان کرد: این پروژه ها از لحاظ کاربردی شامل 56 پروژه آموزشی، 33 پروژه غیرآموزشی شامل کانون، سالن ورزشی، نمازخانه و سالن اجتماعات و اردوگاه، خوابگاه و کارگاه و 6 باب توسعه کلاس است.
سجاد یادآور شد: از این تعداد پروژه، هشت باب مدرسه با 60 کلاس درس و زیربنای 9 هزار و 31 مترمربع، بازسازی و 9 کلاس درس با یکهزار و 100 مترمربع زیربنا، مقاوم سازی شده است.
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان افزود: 72 درصد اعتبارات هزینه شده برای پروژه های اداره کل نوسازی مدارس استان تحویلی در مهر امسال با کمک خیران یا با مشارکت آنها انجام شده است.
وی با بیان اینکه چهار سال از اجرای طرح استاندارد سازی سیستم های گرمایشی مدارس در استان می گذرد، گفت: در این مدت 65 درصد از مدارس استان استاندارد سازی شده است.
مدیران و معاونان مدارس در شروع سال تحصیلی جدید شروع به آماده سازی مدرسه و بررسی نقاط ضعف و قوت خود در سال قبل و برنامه ریزی برای سال آینده می کنند. آنان همچنین برنامه عملیاتی و سالانه خود را تدوین و مدرسه را برای ورود دانش آموزان آماده می کنند. به تمامی این مراحل و مستندات 'پروژه مهر' گفته می شود.
شش هزار واحد آموزشی در سه دوره تحصیلی ابتدائی، متوسطه اول، متوسطه دوم و فنی برای تحصیل دانش آموزان در سال تحصیلی جدید در اصفهان ساماندهی شده است.

گ//6027/6994
خبرنگار:آرزو فلاح* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.