احمد ناصری روز یکشنبه در نشست با نمایندگان شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به تحصیل ۲۵۰ هزار دانش‌آموز در استان اظهارداشت: ۱۹ هزار نفر پرسنل آموزش و پرورش در سه هزار و ۳۹۵ واحد آموزشی و ۱۱ هزار کلاس درس مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ پوشش تحصیلی دوره پیش‌دبستانی استان ۷۴ درصد بوده، تشریح‌کرد: امسال نیز ۱۹ هزار و ۱۰۲ نفر در این دوره تحت پوشش قرار گرفته‌اند در صورتی که جمعیت هدف‌گذاری ۱۸ هزار و ۴۰۰ نفر است.

وی افزود: پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی ۹۹ درصد، دوره متوسطه اول ۹۴ درصد و متوسطه دورم نیز ۷۸ درصد می‌باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در زمینه توزیع متوازن رشته‌های تحصیلی گفت: بیش از ۳۴ درصد از دانش‌آموزان استان در هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش مشغول تحصیل هستند.

به گفته ناصری ، میانگین کشوری برگزاری کلاس در مدارس ۲ نوبته ۱۰ درصد است که این میزان در استان اردبیل به ۱۷ درصد می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه نسبت فضا به دانش‌آموز ۵.۷۶ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز است ، اظهارداشت: توسعه فضاهای آموزشی ر به بهبود است طوری‌که در سه سال اخیر تمامی

پروژه‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی از سال ۹۰ تکمیل و افتتاح شده و از این حیث آموزش و پرورش استان در جایگاه ۱۱ کشوری قرار دارد.

او افزود: در استان اردبیل با توجه به سرشماری سال ۹۵ جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان ۹۳.۱ درصد با سواد هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: آموزش و پرورش استان در سال ۹۶ در بین دستگاه‌های اجرایی استان که فعالیت‌های آموزشی و پرورشی می کنند ، رتبه اول را کسب کرد.

وی همچنین از کسب رتبه برتر شورای آموزش و پرروش در ارزیابی‌های کشوری خبر داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.