مختار اسفندیاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با بررسی شاخصه‌های زندگی عشایر استان در پیش از انقلاب می‌بینیم که وضعیت راه و آب مناسب، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش زیر ۱۰ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه نظام شاهنشاهی جامعه عشایری را به حال  خود رها کرده بود تاکید کرد: امکانات زندگی از جمله آب آشامیدنی سالم، راه و بهداشت و درمان در مناطق عشایری بسیار ضعیف بود.

مدیرکل امور عشایر اصفهان تصریح کرد: اکنون این شاخصه‌ها به بالای ۴۵ درصد رسیده و این بزرگترین دستاورد انقلاب در حوزه امور عشایر است.

وی ادامه داد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی همه این شاخصه‌ها افزایش یافت و در برنامه ششم توسعه سالانه پنج درصد ارتقا می‌یابد.

اسفندیاری براساس آمارها جمعیت رسمی عشایر استان اصفهان را ۵۳ هزار نفر برشمرد و گفت: براساس دفترچه‌های صادره آمار عشایر استان حدود ۶۵ هزار نفر است که ۲۷ هزار نفر آن‌ها ایل قشقایی هستند که در منطقه سمیرم، شهرضا و دهاقان زندگی می‌کنند.

وی اضافه کرد: ۲۴ هزار نفر از عشایر استان ایل بختیاری ساکن در منطقه چادگان، فریدونشهر، داران و دامنه و حدود پنج هزار نفر از عشایر عرب جرقویه در استان اصفهان زندگی می‌کنند.

طبق آمار این اداره کل، ۹ هزار و ۶۰۵ خانوار عشایری در اصفهان زندگی می‌کنند که این تعداد شامل ایلات قشقایی ، بختیاری و عرب جرقویه هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.