استاندار اصفهان گفت: خط مشی رسانه‌ای باید در جهتی باشد که باعث برآورده شدن نیازهای زندگی انسان، غنی شدن فرهنگ و جلوگیری از هرز رفتن استعدادهای انسان شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، عباس رضایی در آیین گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: همه می‌دانیم که امروز وسایل ارتباط جمعی نقش بسیار چشمگیری در تغییر نگرش، برانگیختن عواطف، احساسات و باورها و تنظیم روابط و اعتلای فرهنگ مردم هر جامعه دارد.

وی تصریح کرد: چنانچه خط مشی گذاری رسانه‌ای در جهتی باشد که باعث برآورده شدن نیازهای زندگی انسان، غنی شدن فرهنگ، جلوگیری از هرز رفتن استعدادهای انسان شود با فرهنگ و جهان پایداری (جهان بینی) حاکم بر جامعه سازگاری یافته و باعث ایجاد نظم و تعادل در جامعه خواهد شد و اگر این گونه نباشد جامعه به سمت درستی پیش نخواهد رفت .

استاندار اصفهان افزود: امروز رسانه در خدمت بشر است چنانکه در طول تاریخ با شکل های متفاوتی در خدمت بشر بوده بنابراین بر رسانه هم قواعد بشری می تواند حاکم باشد و هم قواعد الهی، اما آنچه دارای عاقبت است، آن رسانه ای است که قواعد الهی بر آن حاکم باشد و زیرا به فرموده قرآن عاقبت از آن متقین است.

 رضایی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند؛ "رعایت محدودیت ها در اسلام موجب می‌شود نیروها هرز نرود و نتیجه اش باعث رشد فکری و علمی و عملی جامعه می‌شود"، گفت: امروز که در یک نبرد نابرابر رسانه ای توسط دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گرفته ایم، و با توجه به اینکه دفاع از اسلام واجب بوده و برای این دفاع باید آماده بود؛ لازم است بیش از گذشته در برابر هجمه‌های رسانه‌ای دشمن ایستاده و با آن مقابله کرد.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین وجود تأسیس رسانه و فعالیت بر کسی پوشیده نیست اما نحوه کیفیت و چگونگی حضور در آن مسئله دیگری که باید از اساتید اخلاق فقها و قانونگذاران در یکجا مجتمع شده و پیرامون حدود و ثغور این مسئله و نیز موضوعات جدید که امروز در حوزه فعالیت‌های رسانه‌ای پیش آمده به گفتگو و تبادل نظر بنشینند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: نه تنها خبرنگاران بلکه تمامی فعالان رسانه‌ای امروز در اصفهان به خوبی آن مرز  باریک بین جستجو و تجسس،  تبلیغ و تدلیس، طنز و فکاهی، معقول و خرافه، دروغ و راست، نقد سازنده و تخریب، عدالت‌طلبی و بی تقوایی و همچنین ارزش‌های الهی و آزادی را شناخته و تلاش خود برای حرکت در خط مبذول داشته و دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.