مجید خداپرستان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این طرح با اعتبار افزون بر ۵۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارهای ملی طرح بیابان‌زدایی در حال اجرا بوده و کارهای بیومکانیکی و جلوگیری از هدر رفت نزولات آسمانی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در کنار این طرح ۵۰ هکتار از زمین‌های بالادست حوزه آبخیز شهر مهاباد نیز با مبلغ ۱۷۰ میلیون ریال از محل اعتبارهای استانی در برنامه امسال قرار دارد، مناقصه آن برگزار و پیمانکار مشخص شده و در آینده نزدیک در ۲۵۰ هکتار از زمین‌های بیابانی این شهرستان اجرایی می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اردستان هدف از اجرای طرح کنترل روان‌آب در منطقه را جلوگیری از هدر رفتن نزولات آسمانی، پیشگیری از ورود آب به کویر و شور شدن آن، ذخیره‌سازی و افزایش سطح آب‌های زیرزمینی، تقویت و رشد گیاهان بیابانی و جلوگیری از وزش باد و پخش ریزگردها عنوان کرد.

وی در مورد تامین ماسه بادی مورد نیاز کشاورزان نیز گفت: سه منطقه در نصرت‌آباد، گلزار محمد و محدوده شهر زواره جانمایی شده و با تعیین تعاونی دهیاران بخش مرکزی، مهاباد و زواره به عنوان پیمانکار، کارهای مربوط به این اداره انجام شده و پیمانکاران باید حق برداشت را بپردازند تا مجوز مورد نیاز صادر شود.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان که با مساحت یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار، نزدیک به ۶۰۰ هزار هکتار منطقه بیابانی و نیمه بیابانی دارد، با برخورداری از ۹۴ هزار هکتار جنگل دست کاشت تاغ در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.