مجتبی راعی روز چهارشنبه در مراسم آغاز سومین جشنواره طلای سرخ شهر دهق از توابع شهرستان نجف آباد افزود: باید اقدام‌های اساسی در این زمینه انجام شود و نقاط ضعف در مورد بسته بندی و صادرات زعفران مورد توجه جدی قرار گیرد.  

راعی خاطرنشان کرد: بیش از ۹ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گیاهان زراعی و باغی اختصاص پیدا کرده که در ۱۲۰ هکتار از آن زعفران  کاشته شد و با برگزاری جشنواره زعفران در ۲ سال گذشته سطح زیر کشت این محصول ۶۰ هکتار ارتقا پیدا کرده و میانگین تولید زعفران در شهرستان ن ۲ برابر میانگین کشوری است.  



فرماندار شهرستان نجف آباد با اشاره به اینکه بخش مهردشت ۶۰ درصد زعفران این شهرستان را تامین می کند اضافه کرد: در حالیکه استاندارد برداشت زعفران چهار کیلوگرم در هر هکتار است رقم برداشت ۳۰ کیلوگرم در هر هکتار در این بخش بدست آمده است.  

وی بیان کرد: برداشت این مقدار زعفران در هر هکتار نشان دهنده خلاقیت و نوآوری و کسب دانش و مهارت کشاورزان این شهرستان است که می‌تواند به عاملی موثر برای تامین معاش و زندگی روستاییان و ایجاد اشتغال و ماندگاری در روستاها کمک کند.  

شاخص‌های فرمانداری ویژه نجف آباد نیازمند بازنگری است

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: شاخص‌های فرمانداری ویژه این شهرستان باید در شورای برنامه ریزی استان باید بازنگری و ارزیابی مجدد شود.

ابوالفضل ابوترابی افزود: بودجه تملک دارایی این شهرستان نصف بودجه شهرستان‌هایی است که دارای فرمانداری ویژه هستند.  

وی  اظهار داشت: شاخص‌های در نظر گرفته شده برای این شهرستان از اول اشتباه بوده و مدیران کل استان باید این شاخص‌ها را بازنگری کنند.

 ابوترابی با بیان اینکه ایجاد ناحیه صنعتی و شهرک صنعتی برای فرآوری محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی هم باید مد نظر شورای برنامه ریزی استان قرار گیرد اضافه کرد : این بخش به ناحیه صنعتی برای ایجاد صنایع تبدیلی نیاز دارد.  

به گفته وی کشاورزان زحمت و سختی تولید محصولات کشاورزی را متحمل می‌شوند و نتایج و سود آن نصیب دلالان و واسطه‌ها می‌شود.

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دستگاه‌های متولی، در صورتی‌که تولید کنندگان بخواهند برای ایجاد صنایع تبدیلی اقدام کنند هر آنچه که در توان دارند بکار می گیرند تا مانع از تحقق آن شوند.  

سومین جشنواره طلای سرخ (زعفران)  هشتم تا دهم آبان سال جاری در روستای دماب و شهر دهق از توابع شهرستان نجف‌آباد در غرب اصفهان برگزار می‌شود.

شهرستان نجف آباد با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری غرب اصفهان و حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی بخش مهردشت آن زیر کشت زعفران است.  

جشنواره طلای سرخ در ۲ دوره گذشته در سال های ۹۵ و ۹۶ در این شهرستان برگزار شد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.