مسعود ملکی عصر شنبه در نشستی با مسئولان وزارت نیرو و جمعی از مدیران چهارمحال و بختیاری در خصوص پیگیری اجرای طرح‌های تامین آب مرتبط با شهررستان بروجن تاکید کرد: در سال‌جاری تنها ۱۷ میلیارد ریال از فصل آب و فاضلاب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای این شهرستان اختصاص یافت.

وی افزود: این مبلغ اعتبار پاسخگوی تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های آب و فاضلاب در شهرستان بروجن نیست.

ملکی تصریح کرد: به همین منظور ضرورت دارد تا وزارت نیرو نگاه ویژه‌تری به وضعیت بحرانی تامین آب آشامیدنی در شهرستان بروجن داشته باشد.

وی با اشاره به مشکل تامین آب در سفیددشت و کاهش کیفیت آب آشامیدنی فرادنبه از شهرهای شهرستان بروجن یادآور شد: تکمیل ۸ کیلومتر باقیمانده از طرح انتقال آب بن به بروجن و بهره‌برداری سریع‌تر از این طرح نقش اساسی در رفع مشکلات مرتبط با آب آشامیدنی این شهرستان ایفا می‌کند.

فرماندار شهرستان بروجن اظهار داشت: تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در شهر فرادنبه نیاز به حفر چاه جدید ندارد.

وی گفت: اصلاح و تعویض ۷ هزار و ۵۰۰ متر از طول خط انتقال آب از چاه آهکی تا مخزن فرادنبه باعث افزایش کیفیت آب آشامیدنی در این شهر خواهد شد.

ملکی تاکید کرد: فرسودگی شبکه انتقال آب منجر به کدورت و کاهش کیفیت آب و بدنبال آن ایجاد مطالبه‌گری و نارضایتی بین برخی شهروندان شده است.

وی افزود: تامین اعتبار مورد نیاز و تسریع در روند اجرای عملیات تعویض شبکه انتقال آب فرسوده در شهرستان بروجن ضرورت دارد.

به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان بروجن به همراه مسئولانی از وزارت نیرو و جمعی از مدیران چهارمحال و بختیاری و شهرستان به صورت میدانی از وضعیت منابع آب آشامیدنی و تصفیه‌خانه شهرستان بروجن بازدید و مشکل کمیت و کیفیت آب آشامیدنی در این شهرستان را بررسی کردند.

خشک‌سالی‌های یک دهه اخیر در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری و به خصوص شهرستان بروجن باعث بروز مشکلاتی در تامین آب مورد نیاز برای مصارف آشامیدنی، صنعت و کشاورزی شده است.

کاهش شدید منابع آب، پائین رفتن سفره‌های زیرزمینی و خشک شدن قنات‌ها، رودخانه‌ها و چشمه‌ها از مهمترین خسارت‌های جبران‌ناپذیر خشک‌سالی‌های دهه اخیر در چهارمحال و بختیاری و شهرستان بروجن به شمار می‌رود.

در روزهای گذشته نیز مسایل مرتبط با آب شهرستان بروجن در نشست‌های مختلفی از سوی نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، یک تیم از وزارت نیرو و مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی چهارمحال و بختیاری مورد بررسی قرار گرفته بود.

بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.