حضرت آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد روز شنبه در آیین آغاز چهل و دومین مسابقات سراسری قرآن کریم در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود:

در این راستا آموزش و پرورش باید توجه جدی به تعلیم و تدریس قرآن کریم با هدف تربیت انسان‌های عالم و مدبر به علوم قرآنی داشته باشد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب بر لزوم تربیت 10 میلیون حافظ قرآن گفت: امید است بیش از این بتوانیم حافظ و قاری قرآن تربیت کنیم.

وی قرآن را بهترین دلیل برای خداشناسی و بهترین راهنمای سیاست ذکر اضافه کرد: فهم قرآن باعث بهار قلب انسان می‌شود و میوه‌های فراوان سیاسی، دینی، فرهنگی، دشمن شناسی و همه آنچه انسان نیاز دارد می‌دهد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه قرآن مخلوق مستقیم خداوند است تصریح کرد: کلام الهی تنها معجزه‌ یک پیامبر است که در دست امت او قرار گرفته است و این که کسی نمی‌تواند مانند آن کلمه‌ای بیاورد معجزه‌ای است که قرآن به همه دنیا اعلام کرد و در طول تاریخ هیچکس نتوانسته است حتی با کمک دیگران کلامی مانند قرآن بیاورد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های امام خمینی و رهبر معظم انقلاب خطا ندارد زیرا آنها سیاست‌های خود را از قرآن فراگرفته‌اند افزود: اینکه امام خمینی (ره) فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند برگفته از قرآن کریم بود، قرآن می‌فرماید اگر صبر کنید و به خدا توکل کنید دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

حضرت آیت الله طباطبایی نژاد، با اشاره به جنایت‌های صهیونیست ها و آل سعود افزود:  بنابر فرموده قرآن دشمنان هرگز خیرخواه ما نخواهند بود و آنها  هرگز به ما رحم نخواهند کرد و از هیچ جنایتی فروگذار نیستند و این مسأله‌ای است که قرآن به ما آموزش داده است.

امام جمعه اصفهان یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های خوبی پیرامون قرآن انجام شد و دهان دشمنان شیعه که مدعی بودند تشیع توجهی به قرآن ندارد بسته شد.

وی تصریح کرد: تمام آموزه‌های زندگی بشریت در قرآن کریم موجود است و می‌توانیم آن را فر ابگیریم، اما کسی که عالم باشد اما عمل به قرآن نداشته باشد مانند فرد جاهلی است که حیران مانده و نمی‌خواهد از جهل خود خارج شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تأکید بر ضرورت ترویج و نشر فرهنگ قرآنی در جامعه، تصریح کرد: کسی که قرآن بخواند اما به آن عمل نکند زیان کرده و در قیامت حسرت بزرگی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: قرائت، لمس، حفظ، فهم و ... قرآن کریم هرکدام به اندازه خود پاداش و ثواب دارد و قرآن شافع است.

چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم روز شنبه در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با حضور ٣۵۴ نفر شرکت کننده در ٢ بخش برادران و خواهران آغاز شد.

6994

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.