به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی ‌نژاد روز پنجشنبه در دهمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان با اشاره به ضرورت وجود الگو در زندگی انسانها افزود: پس از پیامبران و ائمه (ع) و در زمان غیب امام زمان (عج) ، روحانیون شیعه الگو و راهنمای امت هستند.
وی به ویژگی های هدایتگران و علما از منظر روایات اسلامی اشاره کرد وگفت: کسی که می‌خواهد الگوی دیگران باشد، ابتدا باید خود در راه مستقیم حرکت کند و پیش از اینکه دیگران به کاری دعوت کند، خود عمل کننده به دستورات دین باشد.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اضافه کرد: افتخار شیعه این است که اگر روحانیان آن مردم را به امری سفارش می کنند خود در عمل به آن پیشگام هستند و نمونه بارز آن در دوران دفاع مقدس قابل مشاهده است که اگر روحانیت مردم را به دفاع از میهن اسلامی تشویق می‌کرد ، خود نیز در این عرصه پیشگام بود که در سایر ادیان اینگونه نیست.
وی تصریح کرد: آمار متقن نشان می دهد روحانیان شیعه نسبت به جمعیت، بیش از سایر اقشار جامعه شهید داده اند زیرا در دوران دفاع مقدس کل جمعیت روحانیان کشور کمتر از 30 هزار نفر بود ولی با این وجود چهار هزار طلبه و روحانی در دفاع از دین وکشور جان خود را فدا کردند و به مقام شهادت نائل شدند.
امام جمعه اصفهان افزود: هرکس فرزند خود را در خدمت اسلام هدیه کرده در حقیقت مشمول لطف الهی شده است در حالی که دشمن درصدد جدایی بین مردم و روحانیت است و با بزرگ جلوه دادن یک یا چند روحانی بی‌ تقوا ، کینه خود را از روحانیت ابراز می کند.
دهمین اجلاسیه کنگره شهدا و ایثارگران روز پنجشنبه با حضور گروهی از علمای حوزه علمیه اصفهان در تکیه همدانیان تخت پولاد اصفهان برگزار شد.
از میان 23 هزار شهید استان اصفهان ، 558 تن روحانی و طلبه هستند.
/7134 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.