به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد شرفخانی روز یکشنبه در همایش بنیاد فرهنگی البرز و تجلیل از 155دانش آموز نخبه استان گلستان در محل کانون طه گرگان از ثبت 2 هزار و 800 موقوفه جدید در سال 96 خبر داد و گفت: بخش عمده ای از کتاب های منبع 17 هزار و 310 کتابخانه کشور نیز اکنون وقفی است.
وی ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور تنها 570 کتابخانه فعال بود که حدود 70 درصد کتاب های آن وقفی بود.
معاون سازمان اوقاف بیان کرد: همچنین یک هزار و 300 مجموعه در آموزش و پرورش و 500 مرکز علمی و آموزش عالی کشور موقوفه است.
شرفخانی بسیاری از مراکز درمانی و خدماتی کشور را نیز وقفی اعلام کرد و گفت: افزون بر 90 درصد این مراکز در استان قم وقفی و در دیگر مناطق کشور بین 20 تا 50 درصد از سوی خیران وقف شده است.
وی وقف را صدقه ای ماندگار بیان کرد و گفت: زیرساخت پیشرفت هر کشور، توسعه علمی بوده که تحقق این مهم نیازمند حمایت واقفان خیراندیش است.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی موقوفه البرز استان گلستان نیز در این برنامه گفت: تاکنون سه همایش در حوزه ملی و هفت همایش در سطح استانی برگزار و به یک هزار دانش آموز ممتاز و نخبه کشور در مجموع جوایزی به ارزش 30 میلیارد ریال اهدا شده است.
حسین حاجی بزرگی اضافه کرد: مرحوم حسینعلی البرز اموال خود را برای کمک و تشویق مخترعان، مبتکران، نخبگان علمی و تحصیل دانشمندان و پژوهندگان وقف کرده است.
در این آئین که با حضور نماینده ولی فقیه در گلستان برگزار شد، به 155دانش آموز نخبه، ممتاز و قرآنی استان از سوی بنیاد فرهنگی موقوفه البرز جوایزی اهدا شد.
در حاشیه این آئین یک قطعه زمین به متراژ 150 مترمربع و به ارزش تقریبی سه میلیارد ریال برای کمک به برنامه های قرآنی در گرگان اهدا شد.
این دهمین وقف ثبتی در مرکز استان گلستان در سال 97 است.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.