نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی در شرایط سخت تحریم می‌تواند در حوزه‌های مختلف، نقش سازنده‌ای داشته باشد و آن دسته از تجهیزات و امکاناتی را که در اثر تحریم در کشور اندک است شناسایی و برای تأمین این تجهیزات اقدام کند.

حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، در خصوص روز 16 مرداد سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در بسیاری از بخش‌ها موفق عمل کرده است به خصوص در دوران جنگ طرح‌های نوآورانه بسیار خوبی داشت و به عنوان پشتیبان جبهه‌های جنگ، کمک‌های شایانی در 8 سال دفاع مقدس کرد.

وی افزود: هم‌اکنون در تولید سلول‌های بنیادی این نهاد انقلابی پیشرفت‌های زیادی داشته است و در طرح‌های کوتاه مدت نیز موفق عمل کرده است. جهاد دانشگاهی توانسته در مقاطعی از زمان خلاء هایی را که در بحث توسعه دانش بوده است پر کند و در کل عملکرد جهاد دانشگاهی در 39 سال گذشته مثبت بوده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص مهم‌ترین خدمت جهاد دانشگاهی در چند دهه گذشته، گفت: پشتیبانی طرح‌هایی که به نیروهای دفاعی ایران در جنگ کمک کرد از مهم‌ترین خدمات این نهاد بوده است. همچنین در تولید سلول‌های بنیادی و آموزش دوره‌های کوتاه مدت بسیار خوب ظاهر شد.

عابدی در خصوص اهمیت سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر وجود نیروهای جوان و کارآمد در جهاد دانشگاهی، تصریح کرد: این سخنان نشان می‌دهد که سابقه و عملکرد جهاد دانشگاهی این امیدواری را ایجاد کرده است که بیشتر از نیروهای جوان برای پیشرفت و اعتلای کشور استفاده شود و نکته بعدی اینکه فرمایش مقام معظم رهبری به عنوان یک برنامه کاری و سیاست‌گذاری کلان می‌تواند مورد توجه مسئولان جهاد دانشگاهی قرار گیرد تا با توسعه علوم نوین و استفاده از جوانان نقش سازنده خود را ارتقا دهد.

وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی در شرایط سخت تحریم می‌تواند در حوزه‌های مختلف، نقش سازنده‌ای داشته باشد و آن دسته از تجهیزات و امکاناتی را که در اثر تحریم در کشور اندک است شناسایی و برای تأمین این تجهیزات اقدام کند. برای مثال در تأمین تجهیزات پزشکی و امکانات توسعه‌ای نقش جهاد دانشگاهی می‌تواند پررنگ باشد.  

کد خبرنگار: 13040


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.