علیرضا سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا  اظهار داشت:  فرم دانش آموزی راهکاری برای مقابله با  برخی آسیب ها مانند استفاده از پوشش های نامتعارف و نامناسب در مدرسه، دغدغه خانواده ها برای تهیه لباس های متنوع در طول سال تحصیلی ، نبود تمرکز در دانش آموزان(به ویژه افراد کم توان مالی)  به دلیل انجام مقایسه پوشش خود با دیگران است.

به گفته وی این طرح، به افزایش نظم آموزشگاه و همچنین شاخص بودن دانش آموزان در محل های عبور و مرور که مستلزم رعایت قوانین ترافیکی ویژه آنان است کمک می کند .

سلطانی با بیان اینکه در بیشتر کشورهای جهان استفاده از لباس یکسان برای دانش آموزان توصیه و اجرا شده است، افزود:  این طرح در مجموع رضایت خانواده ها را به دنبال داشته است اگر چه گرانی ها و اوضاع اقتصادی سال های اخیر بر فضای آرام این فرایند تاثیرگذار بوده که منجر به ایجاد نارضایتی مردم برای تامین فرم با جنس مرغوب و قیمت منصفانه شده است.

  به گفته وی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با هدف کاهش آسیب های طرح و افزایش رضایت مندی خانواده ها ضمن تدوین شیوه نامه ای که در اسفند ماه سال گذشته به کلیه واحدهای آموزشی ابلاغ شد در قالب سامانه انجمن اولیا و مربیان، اقدام به معرفی واحدهای تولید مجاز معرفی شده از طرف مراجع ذی صلاح به مدارس کرده است.

رییس انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: شورای مدارس به عنوان مسوول مستقیم تصمیم گیری در این خصوص،  دانش آموزان را  به واحدهای تولیدی برای انتخاب فرم با کیفیت مناسب و قیمت منصفانه هدایت می کند.

سلطانی ادامه داد: خانواده های دانش آموزان استان می توانند با مراجعه به سامانه انجمن اولیا و مربیان با کد ملی در پنل اختصاصی دانش آموز وارد شده و فرایند تهیه فرم دانش آموزی را ملاحظه کنند به این صورت که قیمت ، جنس پارچه و تصویر فرم انتخاب شده به همراه نام و آدرس واحد تولیدی در معرض دید خانواده ها قرار گرفته است، با این حال خانواده ها می توانند فرم معرفی شده را از هر محل دیگری که صلاح می دانند تهیه کنند.

رییس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش اصفهان افزود: در شیوه نامه ارسال شده، مراجع پاسخگویی به شکایات مردمی مانند سامانه ۱۲۴ معرفی شده است که خانواده ها می توانند در آن تخلفات انجام شده توسط واحدهای تولیدی را برای  بررسی گزارش کنند.

 روز اول مهر امسال آغاز سال تحصیلی برای دست کم ۹۰۰ هزار دانش آموز در  استان برای تحصیل در بیش از پنج هزار واحد آموزشی خواهد بود.

استان اصفهان دارای ۸۵۰ هزار دانش آموز است.

۹۸۶۱/ ۶۰۲۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.