به گزارش خبرنگار ایرنا، در سال تحصیلی جدید بیش از هفت هزار و 500 دانش آموز روانسری در 145 مدرسه شهری و روستایی و در 430 کلاس درس مشغول تحصیل می شوند و مدیر آموزش و پرورش این شهرستان می گوید برای آغاز سال تحصیلی با تمام توان به میدان آمده ایم تا دانش آموزان این دیار سال جدید را با نشاط و پویایی آغاز کنند.

**مدارس برای شروع سال تحصیلی جدید آمادگی کامل دارند
مدیر آموزش و پرورش شهرستان روانسر در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: با اجرای پروژه مهر و زیباسازی و فضاسازی مدارس تمام مدارس برای شروع سال تحصیلی جدید آمادگی کامل دارند.
عثمان ویسی افزود: محل خدمت تمام آموزگاران و دبیران مدارس این شهرستان برای سال تحصیلی جدید تعیین شده است.
وی از برگزاری جشن شکوفه ها ویژه کلاس اولی ها و جشن غنچه ها ویژه پیش دبستانی ها در روز چهارشنبه 29 شهریور ماه جاری در مدارس ابتدایی این شهرستان خبر داد و گفت: به مناسبت اولین روز ورود کودکان نوآموز کلاس اولی و پیش دبستانی به مدارس ویژه برنامه های شاد و مفرحی با همکاری اولیا و مربیان برگزار می شود.
ویسی بیان کرد: در روز شنبه اول مهر ماه 96 و در اولین روز بازگشایی مدارس در مراسمی با حضور مسئولان محلی، خانواده های شاهد و ایثارگران با نواختن زنگ بازگشایی مدارس و زنگ مقاومت و پیروزی سال تحصیلی جدید شروع می شود.

** شیفت کاری مدارس شهرستان روانسر مشخص شده است
مدیر آموزش پرورش روانسر ادامه داد: جدول شیفت کاری مدارس شهرستان روانسر برای سال تحصیلی جدید در 2 گروه چرخشی و ثابت صبح مشخص شده است.
ویسی افزود: فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس این شهرستان در سال تحصیلی جدید در 2 گروه رجایی و باهنر ساماندهی شده است.
وی گفت: در روز شنبه اول مهر ماه 1396 تمام مدارس گروه رجایی در نوبت صبح دایر است و مدارس گروه باهنر در نوبت بعدازظهر فعالیت آموزشی و تربیتی خودرا ارائه می دهند
مدیر آموزش و پرورش روانسر اظهار کرد: 34 آموزشگاه این شهرستان به صورت چرخشی نوبت صبح و بعدازظهر دایر می شود و 20 مدرسه شهری و روستایی بصورت ثابت صبح است.

**ایجاد 2 واحد آموزشی جدید در شهرستان روانسر
ویسی با اشاره به ایجاد 2 واحد آموزشی جدید در سطح شهرستان روانسر گفت: در شورای نامگذاری مدارس این شهرستان چندین اسامی برای طرح در شورای استان ارسال و خوشبختانه اسامی پیشنهادی این مدیریت به تصویب اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه رسید.
وی بیان کرد: دبیرستان ایجاده شده پسرانه دوره اول در خیابان بسیج شهر روانسر برای رفاه حال دانش آموزان در محله های همجوار با این خیابان به نام 'شهدای روانسر' نامگذاری شد.
وی ادامه داد: در روستای نهرابی نیز دبیرستان پسرانه دوره دوم ضمیمه هنرستان ابتکار به نام شهید 'کریم بدری' از شهدای والامقام این روستا نامگذاری و مراحل اداری جهت دریافت کد فضا از طریق گروه طرح و برنامه انجام شد.

**محل خدمت 270 آموزگار روانسری برای سال تحصیلی جدید تعیین شد
مدیر آموزش و پرورش شهرستان روانسر در ادامه اظهار کرد: 270 آموزگار مدارس ابتدایی این شهرستان به تفکیک زن و مرد و بر اساس امتیاز محل خدمت خود برای سال تحصیلی جدید را انتخاب کرده اند.
ویسی افزود: در سال تحصیلی جاری بیش از چهار هزار و 500 دانش آموز دختر و پسر در 107 مدرسه ابتدایی مشغول تحصیل می شوند.
وی با بیان اینکه دوران دبستان هم از لحاظ کمی و کیفی در موفقیت تحصیلی و تربیتی دانش آموزان تاثیر گذار است اضافه کرد: آموزش ‌و پرورش یکی از رکن های اساسی توسعه است که ستون‌های اصلی آن در آموزش ابتدایی می باشد و آموزگار نقش اول را ایفا می کند.

** نظارت جدی بر سرویس های حمل و نقل دانش آموزان
مدیر آموزش و پرورش روانسر در بخش پایانی سخنان خود گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید بر فعالیت سرویس های حمل و نقل دانش آموزان نظارت جدی تر و بیشتری صورت می گیرد.
ویسی از برنامه مشترک آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و شهرداری برای ساماندهی سرویس های حمل و نقل دانش آموزی در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: با همکاری پلیس راه و پلیس راهور از فعالیت سرویس های فاقد معاینه فنی و بیمه نامه شخص ثالث جلوگیری خواهد شد.
وی تصریح کرد: آئین نامه سرویس های حمل و نقل دانش آموزان به مدارس شهرستان روانسر ابلاغ شده و مدیران می بایست بر اساس مفاد آئین نامه از وسایل نقلیه مطمئن ودارای مجوز استفاده کنند.
مدیر آموزش و پرورش روانسر با بیان اینکه بکارگیری رانندگان مجرد در تمام مدارس اعم از دخترانه و پسرانه ممنوع است و اولویت خدمات حمل و نقل در مدارس دخترانه با بانوان می باشد اضافه کرد: حمل و نقل دانش آموزان به صورت مختلط در تمام دوره های تحصیلی ممنوع می باشد و در موارد خاص با پیشنهاد کارگروه مدرسه و دریافت مجوز از حراست آموزش و پرورش بلامانع است.
ویسی اظهار کرد: رانندگان و پیمانکاران اجازه دریافت هیچ گونه وجهی از اولیا دانش آموزان ندارند و مدیران باید کرایه ها را به صورت ماهیانه دریافت و ترتیبی اتخاذ کنند که کرایه های 9 ماه قرارداد تا پایان اسفند تسویه شود.
وی تصریح کرد تمام وجوه سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزی ابتدا به حساب مدارس واریز و مدیران مدارس و انجمن اولیاء و مربیان با رانندگان و پیمانکاران قرار داد منعقد می کنند.
ویسی یادآور شد: در سال تحصیلی گذشته بیش از 684 دانش آموز مدارس شهری و روستایی این شهرستان با 120 وسیله نقلیه شامل تاکسی، سواری شخصی و مینی بوس تردد کرده اند.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
8066/7455 خبرنگار: یوسف فتاحی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.