فرمانده انتظامی اردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون کشف کالای قاچاق نسبت به مدت مشابه سال قبل500درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا - منطقه اصفهان در اردستان سرهنگ غلامرضا هاشمی زاده ظهر امروز(چهارشنبه) در نشست خبری، اظهار کرد: ارج نهادن به خانواده‌های شهدا یکی از وظایف اصلی نیروی انتظامی است. در شهرستان اردستان شش خانواده شهید ناجا تعداد 13 خانواده جانباز و همچنین سه نفر آزاده وجود دارند.

وی با اشاره به کشفیات نیروی انتظامی در چهارماهه نخست سال 98 افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون کشف کالای قاچاق نسبت به مدت مشابه سال قبل 500 درصد افزایش داشته است که کالاهایی مانند البسه، برنج و سوخت بیشترین فراوانی را بین اقلام مکشوفه دارد. همچنین میزان دستگیری قاچاقچی 95 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی اردستان با بین اینکه در بخش سرقت‌ها، دستگیری سارق صددرصد افزایش داشته است، گفت: پیشگیری از سرقت یکی از مواردی است که پلیس برای آموزش آن در اجتماعات مردمی حضور داشته است. متأسفانه اکثر سرقت‌هایی که انجام می‌شود خُرد است که بیشتر آن از روی بی‌توجهی مردم اتفاق می‌افتد.

هاشمی زاده با بیان اینکه بیشترین عملیات پلیس ناجا در راستای مبارزه با مواد مخدر بوده است، تصریح کرد: با تعاملاتی که با ناجا استان داریم و در برخی از عملیات‌ها از همکاران کمک می‌گیریم در این بخش کشفیات مواد مخدر 65درصد افزایش داشته است. همچنین عاملان توزیع مواد مخدر در سطح شهرستان 10 برابر افزایش داشته است.

وی تعداد تماس‌ها با پلیس 110 از ابتدای سال جاری تاکنون را بیش از 2500 تماس برشمرد و افزود: از این تعداد بیش از 1380تماس عملیاتی بوده است و مابقی غیرعملیاتی بوده است. همکاری مردم با پلیس 110 نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز 213 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی اردستان با بیان اینکه موضوع نزاع و درگیری همچنان در صدر بیشترین موضوعات پرونده نیروی انتظامی است، گفت: در چهارماه نخست امسال بیش از 1100 پرونده تشکیل شده است که رشد 8 درصدی را نشان می‌دهد. در این میان نقش رسانه‌ها، مسئولان فرهنگی شهرستان، ائمه جمعه و جماعت و ریش سفیدان در بالابردن سطح فرهنگی مردم مؤثر خواهد بود. متأسفانه شهروندان برای کوچک‌ترین موضوعات که گاها با یک گذشت برطرف می‌شود نسبت به تشکیل شکایت مراجعه می‌کنند.

هاشمی زاده با اشاره به آمار تصادفات در چهارماهه نخست امسال، گفت: آمار تصادفات درون شهری در این مدت 39 مورد بوده که نسبت به سال گشته 13درصد کاهش داشته است. همچنین تصادفات برون‌شهری 31 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه آشنایی با قوانین راهنمایی و رانندگی، عدم حق تقدم و عدم توجه به جلو بیشترین موضوع تصادفات درون‌شهری بوده است گفت: در تصادفات درون شهری، ادارات و سازمان‌های خدماتی حدود 30درصد دخیل بودند که پلیس بیش از 400درصد افزایش حق السهم از آنان دریافت کرده است.

کد خبرنگار: 13095


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.